بیش از ۳۲ هزار خانواده افغان تنها در یک‌ماه اخیر آواره شده‌اند

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 116273

غلام بهاءالدین جیلانی؛ وزیر دولت در امور رسیدگی به حواث طبیعی می‌گوید که افزایش جنگ و خشونت در کشور باعث شده در یک‌ماه اخیر حدود ۳۲ هزار و ۳۸۴ خانواده از منازل و مناطق اصلی‌شان آواره شوند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان در یک نشست خبری اعلام کرد که در شش ماه گذشته در نتیجه افزایش جنگ و خشونت در افغانستان ۶۲ هزار و ۴۸۰ خانواده از منازل اصلی‌شان بی‌جا شده‌اند.

آقای جیلانی همچنین افزود که در دو سال اخیر حدود ۵ میلیون نفر بر اثر جنگ‌ از منازل اصلی‌شان آواره شده‌اند.

به گفته وزیر دولت در امور حوادث، به ۵۲ هزار و ۹۶ خانواده از میان ۶۲ هزار و ۴۸۰ خانواده آواره شده در شش ماه گذشته، رسیدگی شده‌است.

او همچنین گفت که به حدود ۲۰ هزار خانواده‌ از میان ۳۲ هزار و ۳۸۴ هزار خانواده که تنها در یک‌ماه گذشته از خانه‌های شان بی‌جا شده‌اند، رسیدگی شده و روند رسیدگی جریان دارد.

به گفته‌ آقای جیلانی، از دو سال به این طرف، برای ۹۶ هزار خانواده گندم، برای ۴۲ هزار خانواده برنج، برای ۱۰۰ هزار خانواده مواد غذایی و برای ۱۰۰ هزار خانواده بسته‌های غیرغذایی فراهم شده و به ولایت‌ها فرستاده شده‌است. او افزود که ۱۹۱ میلیون افغانی پول نقد نیز به ولایت‌ها ارسال شده‌است.

او تأکید کرد که با توجه به وضعیت موجود، نیاز است تا سازمان‌ها و کشورهای کمک‌کننده، در بخش رسیدگی به بی‌جاشدگان در افغانستان، کمک کنند.

او همچنین گفت که برای رسیدگی به بی‌جاشدگان اخیر نیاز به ۵۰۰ میلیون افغانی است تا به آن‌ها کمک توزیع شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟