بیش از ۱ میلیون نفر در آمریکا به زبان عربی صحبت می‌کنند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139320

زبان عربی در دهه های اخیر یک زبان رایج در آمریکا شده است، به طوری که تعداد افراد بالای ۵ سال که در منزل خود به این زبان تکلم می کنند، از ۲۱۵ هزار نفر در سال ۱۹۸۰ به ۱٫۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده است که آن را به هفتمین زبان رایج در آمریکا تبدیل کرده است.

به نقل از القدس العربی، تحلیل های «مرکز تحقیقات پیو» از داده های سازمان سرشماری آمریکا حاکی از آن است تعداد افرادی که به آلمانی یا ایتالیایی صحبت می کنند از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱ به ترتیب به میزان ۳۶ و ۶۸ درصد کاهش یافته است؛ در همین زمان شمار عربی زبانان در همین دوره ۵۸۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین به گزارش این مرکز، رشد تعداد عربی زبانان نیز به راحتی از رشد گویشوران چند زبان خاورمیانه ای دیگر مانند فارسی و ترکی پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، در آمریکا از هر ۱۰ هزار نفر ۴۶ نفر به عربی صحبت می کنند. همچنین تعداد عرب زبانانی که در آمریکا به دنیا آمده اند بیش از تعداد متولدین هر کشور عربی است؛ به طوریکه آمار نشان می دهد ۲۸ درصد از عرب زبانان در آمریکا متولد شده اند و تنها ۱۳ درصد در عراق و ۱۳ درصد در مصر زاده شده اند.

منطقه «دیترویت» بیشترین شمار عرب زبانان را در آمریکا در خود جا داده است، به طوریکه حدود ۱۹۰ هزار عرب زبان در مناطق «متروی دیترویت- وارن و دیربورن در میشیگان زندگی می کنند و این تعداد حدود ۱۳ درصد از کل عرب زبانان در آمریکا و ۹۱ درصد از ساکنان ایالت میشیگان را تشکیل می دهند.

این داده ها همچنین نشان داد ۶۶ درصد از عرب زبانان در ایالات متحده به زبان انگلیسی مسلط هستند، همچنین مهارت زبان انگلیسی در میان گویشورانی که در منزل به غیر از زبان انگلیسی صحبت می کنند از ۵۶ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۶۲ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟