بیش از ده تن از نیروهای امنیتی در حمله هوایی آمریکا در هلمند کشته شدند

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26798

نیروهای آمریکا بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) با حمله بر مقر نیروهای پولیس محلی در ولسوالی گرشک ولایت هلمند، بیش از ده تن از نیروهای امنیتی را کشتند.

منابع محلی و شاهدان عینی گفته اند که در حمله نیروی هوایی آمریکا به مقر نیروهای پولیس افغانستان حداقل 15 نفر که دو فرمانده نیز در میان آنهاست کشته شده اند.

منابع آمریکاییٰ کشته شدن ده نفر از نیروهای پولیس افغانستان در حمله هوایی خود را تایید کرده اندٰ اما گفته اند که این نیروها در حال انجام یک عملیات مشترک علیه تروریست ها بوده اند. منابع امریکایی همجنین گفته اند در خصوص دلیل وقوع این اتفاق تحقیق خواهند کرد.

این چندمین باری است که نیروهای امنیتی افغانستانی در حملات نیروی هوایی امریکا کشته می شوند. در همه دفعات گذشتهٰ اشتباه در تشخیص هدف عامل کشته شدن نیروهای پولیس افغانستان عنوان شده و تا کنون حتی برای یکبار نیز نیروهای آمریکایی از مقامات افغانستان بابت اشتباهان خود عدرخواهی نکرده اند.

تکرار این اشتباهات به حدی است که برخی از اگاهان امور سیاسی معتقدند نیروهای پولیس افغانستان به صورت عمدی مورد حمله قرار می گیرند تا پیشروی قابل توجهی علیه تروریست ها نداشته باشند.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟