بی‌سرپناهی پناهجویان در جاده‌های ایرلند؛«برای بیش از ۵۰۰ نفر مسکن وجود ندارد»

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 139727

نبود سرپناه سبب شده است که صدها پناهجو در فضای باز و روی جاده‌های ایرلند بخوابند. برخی از ساکنان منطقه اینچ، یک هوتل را که قرار است از آن به عنوان سرپناه پناهجویان استفاده شود، مسدود کرده اند.

روزنامه «ایریش تایمز» ایرلند گزارش داده است که به دلیل نبود سرپناه کافی، صدها مهاجر و پناهجو در روی جاده‌های این کشور می‌خوابند. در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است که در حال حاضر، برای بیش از ۵۰۰ نفر مسکن وجود ندارد و این رقم در مقایسه به ماه مارچ سال گذشته، دو برابر شده است.

پیش از این باشندگان منطقه اینچ در غرب ایرلند، یک هوتل سابق را که قرار بود از آن به عنوان اقامتگاه پناهجویان استفاده شود، مسدود کردند. افزون بر این، برخی از هوتل‌ها هم قراردادهای شان را با حکومت ایرلند فسخ کردند.

در مقایسه به بریتانیا که پناهجویان با عبور از کانال مانش به این کشور می‌روند، مهاجران کمتر وارد ایرلند می‌شوند. ایرلند، پناهجویان را در چوکات توافقات اتحادیه اروپا می‌پذیرد. بر بنیاد معلومات اتحادیه اروپا، در مجموع ۲۶۵۰ نفر در سال ۲۰۲۱ در ایرلند، درخواست پناهندگی کرده بودند.

حکومت ایرلند از جوانب مختلف زیر فشار قرار دارد. به گونه مثال، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انتقاد می‌کند که گویا دوبلین به تعهداتش عمل نمی‌کند.

ساکنان ایرلند و محافل راست‌گرای محافظه‌کار به نوبه خود خاطرنشان می‌کنند که فضای زندگی کافی برای خود ایرلندی‌ها وجود ندارد و این موضوع باید ابتدا مورد توجه قرار گیرد. به این دلیل، ماه‌هاست که اعتراض‌های مکرر علیه مهاجران در سراسر این کشور برگزار می‌شود و چند روز پیش یک خیمه نیز به آتش کشیده شده است.

لیو وردکار، نخست وزیر ایرلند نسبت به محاصره شدن هوتلی که قرار است از آن برای اسکان‌دهی پناهجویان در منطقه اینچ استفاده شود، سخت انتقاد کرده است.

جو اوبراین، وزیر امور ادغام هم با ساکنان محلی گفتگو کرده است. اوبراین اظهار کرد که مقام‌های محل نسبت به این که آنان در رسانه‌ها به عنوان راستگرایان افراطی معرفی شده اند، احساس ناراحتی می‌کنند. او به عنوان یک پیشنهاد گفته است که این محاصره به مدت چهار هفته خاتمه داده شود و در این مدت، به هیچ مهاجر تازه وارد در این هوتل اسکان داده نشود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟