بیانیه الحاج سید حسن صفایی در تکذیب خبر درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117083

روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی چاپ ایران، مطلبی درباره تشکیل شدن یک جریان نظامی شیعی با فرماندهی شخصی به نام سید حسن الحیدری اما با تصویر آقای سید حسن صفایی منتشر کرد!

بیانیه زیر، پاسخ سید حسن صفایی به مطلب روزنامه جمهوری اسلامی است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هم‌وطنان آزاده و غیرت‌مند!
فرار رسیدن عید سعید اضحی را به تمام شما مخصوصا خانواده‌های معظم شهدا تبریک می‌گویم. همان‌گونه که اطلاع دارید، پس از محاصره ولسوالی بلخاب از چهار طرف توسط طالبان و بعد از اجماع بزرگان بلخاب مبنی بر ایجاد جبهه مقاومت مردمی، اینجانب بی هیچ امکاناتی به مثابه یک سرباز وطن در خط مقاومت حضور یافتم. خداوند را شکر گزاریم که در نتیجه هم‌دلی و هماهنگی تمام رزمندگان جبهه، حملات شدید گروه طالبان با شکست مواجه گردیده و قلمرو بلخاب از وجود آنان پاکسازی شد. تا این دم نیز بنده در سنگر دفاع از ارزش‌ها در کنار سایر برادران مبارزم حضور دارم و به یاری خداوند تا آخرین قطره خون در برابر دشمنان این وطن ایستادگی خواهم کرد.

جبهه‌های مقاومت مردمی متشکل از تمام اقوام و مذاهب افغانستان است. در هرگوشه کشور قیام و بسیج ملی با اشتراک تمام مردم افغانستان شکل گرفته است. در بلخاب نیز همان‌گونه که در گذشته همراه با بزرگان این سرزمین از مذاهب و اقوام مختلف افغانستان جبهه مقاومت نخست را بی‌هیچ وابستگی بیرونی تشکیل دادیم، این‌بار نیز مجاهدان سلحشور وطن از مناطق مختلف در این جبهه حضور فعال و تعیین کننده دارند. شمار زیادی از برادران اهل سنت و جماعت ما همین اکنون در کنار ما و در دیگر مناطق افغانستان در مقابل این دشمنان قسم خورده می‌رزمند. جبهه مقاومت مردمی بلخاب و سایر جبهه‌ها با حمایت همه جانبه و حرکت مردمی شکل گرفته است و وابستگی به هیچ جناح و هیچ جریان داخلی و خارجی ندارند. این حرکت‌های خود جوش و اخلاص‌مندانه مردمی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی افغانستان، قانون اساسی و ارزش‌های ملی و اسلامی ما بوده و تمام رزمندگان این جبهه در هماهنگی با نیروهای نظامی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و دوشادوش آنان می‌رزمند و از خاک و ناموس‌شان دفاع می‌کنند. در این شرایط حساس که مردم عزیز ما فارغ از تعلقات و گرایش‌های مذهبی و سیاسی در محوریت مقاومت ملی علیه دشمنان قسم خورده این وطن بسیج شده‌اند، برچسب زدن این قیام ملی به آدرس‌های نامشخص و بیگانه، توطئه‌ای در جهت تضعیف این بسیج ملی شمرده می‌شود.

اطلاع حاصل کردم که در شماره ۱۲۰۳۶ مورخ دوشنبه ۲۸ سرطان ۱۴۰۰ یکی از روزنامه‌های جمهوری اسلامی ایران بنام «روزنامه جمهوری اسلامی» خبری با تیتر«حشد الشیعی در افغانستان بپا خاست» با عکس اینجانب و نام «سید حسن الحیدری» چاپ گردیده است که باعث تشویش اذهان هم‌وطنان‌مان گردیده است. بنده با رد کامل این خبر دروغ، اذعان می‌دارم که جز کنار هم‌وطنان عزیزم در هیچ نزاع و جنگ خارجی نبوده‌ام و تا زنده هستم به کسی اجازه نمی‌دهم که از خاک وطن ما علیه منافع ملی و هم‌زیستی مذهبی ما استفاده جویی کند. اگر چه تناقض و پراکنده‌گویی متن آن خبر خود گواه کذب و نادرستی‌اش است اما با آن هم بنده این موضوع را با شدت رد می‌نمایم و نشر چنین اخباری دروغ را به زیان یکپارچگی مردم افغانستان می‌دانم. جهاد ما در مقابل نیروهای اجیر شده و دشمنان قسم خورده این وطن فی‌سبیل الله و در حمایت از دستاوردهای نظام و ارزش‌های ملی و فرهنگی ماست. ما بر هیچ قوم و هیچ منطقه‌ای تعرض نکرده‌ایم اما در مقابل استبداد، حق تلفی و تعرض بیگانگان تا پای جان در دفاع از خاک و مردم مان ایستاد هستیم.

ومن الله توفیق
سید حسن صفایی
دوشنبه ۲۸ سرطان ۱۴۰۰
کوه‌پایه‌های ولسوالی بلخاب

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟