«بِلَکزیت»؛ کارمندان سیاه پوست کاخ سفید حاضر به ماندن نیستند!

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 130813

بیش از بیست تن از کارمندان سیاه پوست کاخ سفید از اواخر سال ۲۰۲۱ این کاخ را ترک کرده‌اند و یا به دلیل فضای کاری نامناسب و شانس کم برای ترفیع، قصد دارند به زودی آن را ترک کنند.

به نقل از ایسنا، یک مقام رسمی سابق کاخ سفید به روزنامه پولیتیکو گفته است که تعداد سیاه‌پوست‌هایی که کاخ سفید را ترک می‌کنند، رقم قابل توجهی است و همین موضوع باعث شده که برخی آن را “بلکزیت” (خروج سیاه‌پوستان) بنامند.

براساس گزارش این روزنامه، یک مقام رسمی سیاه‌پوست کاخ سفید که در حال حاضر مشغول به کار است، گفت: «ما اینجا هستیم و کارهای زیادی را انجام می‌دهیم اما ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و هیچ مسیر واقعی در این راستا وجود ندارد. در واقع هیچ راه مشخصی برای ترفیع نیست.»

یک مقام رسمی سیاه‌پوست دیگر اظهار کرد: «معاش کم دلیل دیگری است که باعث می‌شود ما کارکنان اقلیت این کاخ را ترک کنیم؛ به خصوص در شهری که هزینه زندگی بسیار بالاست. وضعیت معاش ها در کاخ سفید چندان خوب نیست و اکثر کارمندان سیاه‌پوست از خانواده‌های ثروتمندی به اینجا نمی‌آیند.»

معاش سطح پایه در کاخ سفید از ۴۸ هزار دلار شروع می‌شود.

اولین موج چشمگیر خروج سیاه‌پوستان از کاخ سفید (بلکزیت) در دسامبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاد؛ درست زمانی که سیمون سندرز، سخنگوی ارشد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد. همچنین در اوایل سال ۲۰۲۲، بسیاری از دستیاران ارشد هریس این کاخ را ترک کردند.

اما این در حالیست که کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی جدید کاخ سفید گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار مفتخر است که همچنان متنوع‌ترین کارمندان را در کاخ سفید دارد و او نسبت به کارمندان سیاه‌پوست و همه جوامع متعهد است. و این دسته از کارمندان در کاخ سفید نسبت به سایرین ترفیع بهتری یافته‌اند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟