بومیان کانادا خواستار کشف گور‌های جمعی دیگر شدند

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113923

به نقل از شبکه فرانس ۲۴، بومیان کانادا خواستار کشف و اعلام گور‌های جمعی در دیگر نقاط این کشور شدند.

پس از کشف گور جمعی حاوی باقیمانده اجساد ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه مسیحی در کانادا، که سر و صدای زیادی در این کشور ایجاد کرده، گروه‌های بومی کانادا خواستار کشف و معرفی گور‌های احتمالی دیگر در نقاط مختلف شده‌اند.

اگرچه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه گفت که جستجوی گور‌های جمعی بیشتر “بخش مهمی از کشف حقیقت” است با این حال تدابیر خاصی را در این زمینه اتخاذ نکرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اخیرا گزارش داد بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در محل یک مدرسه شبانه روزی سابق برای افراد بومی در غرب کانادا پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، اجساد این کودکان بومی در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده اند. برخی از این کودکان تنها سه سال داشتند. دست کم ۱۵۰ هزار کودک بومی طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۹۰ وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. برخی از آن‌ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری‌های گسترده‌ای با آن‌ها گزارش شده است.

در فاصله سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدارس شبانه روزی کانادا کودکان بومی را به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد تا آن‌ها را با تمدن جدید آشنا کرده و از زبان مادری‌شان جدا کند. این کودکان در مدارس شبانه روزی مورد سوءاستفاده، آزار و تجاوز قرار می‌گرفتند و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل آزار‌های جسمی و جنسی و نیز عدم رسیدگی مناسب از بین رفته و در گور‌های جمعی به خاک سپرده شدند. این همان موضوعی است که کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ موظف به تحقیق در مورد آن تحت عنوان “نسل کشی فرهنگی” بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟