جبهه مقاومت پنجشیر:

به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام می کنیم

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 120267

جبهه مقاومت پنجشیر علیه طالبان در واکنش به اعلام کابینه طالبان تاکید کرد که این کابینه غیرقانونی بوده و نماد بارز دشمنی با این گروه با مردم افغانستان است.

در بیانیه منسوب به جبهه مقاومت پنجشیر که توسط رسانه ها منتشر شده آمده است: ما از همه شهروندان افغانستان می‌خواهیم که برای رهایی از اشغال طالبان و دیگر همپیمانان تروریست آن به مقاومت و همبستگی ادامه دهند.

این بیانیه افزوده است: مردم آزاده و سلحشور ما چنانکه در گذشته در برابر تمامیت خواهی، افراطیت، زن ستیزی و حکومت تروریست ها مقاومت کردند، امروز نیز تا نجات کشور از دست طالبان به مقاومت ادامه می‌دهند و حکومت غیرقانونی و نامشروع طالبان را در کابل تهدیدی برای ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان می‌دانند.  

در اعلامیه این جبهه آمده است: جبهه مقاومت ملی باور دارد که ایجاد حکومت مردم سالار مشروع و قانونی صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی می‌تواند به میان بیاید. تحمیل یک حکومت دست نشانده بر مردم افغانستان، خلاف کرامت انسانی و مغایر حقوق و قوانین بین المللی است.

این جبهه همچنین افزوده است: ما از سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای، سارک، سازمان همکاری اقتصادی یا ایکو، کشور‌های عضو پروسه قلب آسیا، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشور‌های تاثیر گذار منطقه و جهان می‌خواهیم تا ایجاد شرایط مبتنی بر خواست همه مردم افغانستان از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری ورزند و مردم افغانستان را در رهایی از تروریسم و اشغال همکاری کنند تا باشد که یک حکومت مبتنی بر آرای مردم در کشور شکل بگیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: جبهه مقاومت ملی پس از مشورت با شخصیت‌های سیاسی و کادر‌های تخصصی به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.  

یادآوری می‌کنیم که گروه طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟