بن سلمان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123656

یک موسسه مطالعات حقوق بشر، عاملان نقض حقوق بشر در یمن را با توجه به جنگ خونینی که این کشور سال‌ها شاهد آن بوده است، محکوم کرد.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: سازمان حقوق بشری « اکلیسا» در مراسمی کنایی، به « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دو تندیس به دلیل ارتکاب شدیدترین جنایات جنگی علیه غیرنظامیان یمنی و نقض حقوق بشر اعطا کرد.

در این مراسم کنایی، محمد بن سلمان به عنوان برجسته‌ترین برهم زنندگان صلح در جنگ یمن ، عامل فجیع‌ترین جنایات حقوق بشر و جنایت علیه کودکان معرفی شد.

مؤسسه مطالعات حقوق بشر قاهره در ۲ نوامبر مراسم اهدای تندیس را برای برجسته‌ترین برهم زنندگان صلح در جنگ یمن برگزار کرد. این تندیس به کسانی داده می‌شد که جنگ را تداوم می بخشند، باعث مرگ و رنج و مانع از تلاش‌ها برای برقراری صلح می‌شوند.

این موسسه تاکید کرد که هدف از این تندیس ساختگی جلب توجه بین‌المللی به فجایع مداوم جنگ ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن و برجسته کردن بسیاری از بازیگران در جنایت جنگی علیه این کشور است.

محمد بن سلمان در دو بخش «ارتکاب جنایات و نقض فاحش حقوق بشر» و «نقض حقوق کودکان یمنی » تندیس دریافت کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در رده «تسلیح طرف‌های جنگ یمن» در میان بدترین مخربان صلح قرار گرفت.

برخی نمایندگان مجلس و گروه‌های حقوق بشری دولت انگلیس را به انجام معاملات پر سود تسلیحاتی با عربستان سعودی متهم می‌کنند که در جنگ یمن و نقض قوانین حقوق بشری فاجعه به بار آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟