بلاول بوتو: ثبات افغانستان اولویت پاکستان است

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 133182

بلاول بوتو زرداری؛ وزیر خارجه پاکستان در گفتگو با نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان گفته‌است که «افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه اولویت پاکستان است».

حنا ربانی کهر؛ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، امروز سه‌شنبه (۲۹ سنبله) با نشر توییتی از دیدار توماس وست؛ نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و بلاول بوتو زرداری؛ وزیر خارجه پاکستان در نیویارک خبر داد.

در این دیدار روی ثبات افغانستان بحث صورت گرفته و وزیر خارجه پاکستان گفته‌است که «افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه اولویت پاکستان است».

وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت تداوم تعامل بین‌المللی با دولت طالبان برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان و فراتر از آن تأکید کرده‌است.

او گفته که کشورش تلاش‌های تسهیل‌کننده برای ایجاد اجماع منطقه‌ای درباره‌ افغانستان را از طریق سازوکار ترویکا گسترش خواهد داد.

وزارت خارجه پاکستان گفته که توماس وست؛ نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان از تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات در افغانستان و تسهیل عملیات تخلیه قدردانی کرده‌است.

دوطرف بر لزوم ادامه همکاری در مورد اهداف مشترک، تلاش‌های مستمر و مشارکت جامعه بین‌المللی برای «کاهش درد و رنج مردم افغانستان و ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای اذعان کرده‌اند».

گفته می‌شود که بلاول بوتو زرداری در نیویارک با توماس وِست گفتگو کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟