بریتانیا سفارت خود را در کره شمالی بست

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86848

دولت بریتانیا سفارت خود در پیونگ یانگ را موقتا بست و دیپلمات‌های خود را از آنجا خارج کرد.

کالین کروکز، سفیر بریتانیا در پیونگ یانگ با اعلام این خبر در توییتر، دلیل این اقدام را سختگیری‌های شدید مرزی دولت کره شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا ذکر کرده و گفته است که تمامی کارکنان سفارت در روز چهارشنبه ۲۷ مه (۷ جوزا) از این مکان خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا نیز با تأیید بسته شدن موقت سفارت این کشور، دلیل این اقدام را «محدودیت‌های ورود به کره شمالی» ذکر کرد که به گفته او رفت و آمد پرسنل و ادامه فعالیت سفارت بریتانیا در پیونگ یانگ را «ناممکن» ساخته است.

پایگاه خبری «ان‌کی‌ نیوز» که اخبار کره شمالی را پوشش می‌دهد، گزارش داده که دیپلمات‌های بریتانیایی روز چهارشنبه از مرز کشور چین عبور کرده‌اند.

با این حال وزارت امور خارجه بریتانیا با گفته لندن قصد دارد تا روابط دیپلماتیک با کره شمالی را حفظ کند و «به دنبال احیای حضور خود در پیونگ یانگ به محض فراهم شدن امکان این کار است».

کره شمالی یکی از کشورهایی است که با آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ خیلی زود مرزهای خود را بست و تا کنون نیز هیچ موردی از ابتلا به این بیماری را گزارش نکرده است. این در حالی است که همه‌گیری کرونا در اواخر سال گذشته میلادی از کشور همسایه کره شمالی، یعنی چین آغاز شد و از آنجا به سراسر جهان گسترش یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟