برگزاری چهارمین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا درباره افغانستان

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 140144

چهارمین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و آسیای میانه در مورد افغانستان در عشق‌آباد پایتخت ترکمستان برگزار شد.

چهارمین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۴-۵ جوزا) در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، برگزار شد. در این نشست، در مورد چشم‌انداز کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان گفتگو شد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در آسیای میانه با نشر توییتی خبر داده که نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و نمایندگان ویژه قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در تاریخ‌های ۲۵-۲۶ در عشق‌آباد گردهم آمده‌اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده که این نشست «فرصتی را برای تبادل نظر عمیق در مورد تحولات و وضعیت اقتصادی افغانستان فراهم کرد و اجازه داد تا در مورد ادامه همکاری در کمک به مردم افغانستان و تشدید همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه مشترک بحث شود.»

همچنین «در مورد چشم انداز و چالش‌های ثبات اقتصادی افغانستان گفتگو کردند و بر اهمیت شرایط مساعد برای فعالیت‌های اقتصادی، بخش مالی و بانکی و احیای زیرساخت‌های اجتماعی-اقتصادی در افغانستان که کمک‌های بیشتر جامعه جهانی را ممکن می‌سازد نیز تبادل نظر شد.»

توماس نیکلسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا و رزا اوتونبایوا؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و مقام‌های بانک جهانی برای افغانستان نیز در این نشست شرکت داشتند.

هدف این نشست ادامه گفتگوها در مورد افغانستان است که از سال ۲۰۲۱ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان در مورد توسعه و شرایط اقتصادی در افغانستان، ارزیابی کمک به مردم افغانستان و تمرکز بر همکاری در حوزه‌های مشترک مورد علاقه گفتگو می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟