برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کوریای جنوبی به‌رغم هشدار تند پیونگ‌یانگ

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118335

به نقل از فارس، کوریای جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک تابستانه خود را مانند هر سال در ماه میلادی جاری به‌رغم هشدار کوریای شمالی مبنی بر این که چنین اقدام «خصمانه‌ای» به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌رساند، برگزار خواهند کرد. 

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد: رزمایش با مرکز فرماندهی شبیه‌سازی کامپیوتری در تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اوت (۲۵ اسد تا چهارم سنبله) با حداقل سطح نیرو و بدون فعالیت در فضای باز برگزار می‌شود.

به گفته این منبع، رزمایش برنامه‌ریزی شده شامل تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان نسبت به رویداد مشابه در مارس گذشته است که در آن هم به دلیل همه‌گیری تعداد شرکت‌کنندگان کاهش یافته بود.

بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده و کوریای جنوبی همچنین آموزش مدیریت بحران نظامی را برای کارکنان به مدت چهار روز برگزار می‌کنند که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه آغاز شود. 

این رزمایش به‌رغم هشدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی انجام می‌شود که به طور سنتی همکاری بین رقبای اصلی خود را تمرین جنگ می‌داند.

 پس از هشدار اخیر پیونگ‌یانگ به سئول در خصوص برگزاری رزمایش با واشنگتن، کوریای جنوبی روز دوشنبه گفته بود که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک با ایالات متحده اتخاذ نکرده است اما این رزمایش‌ها به هرحال نباید موجب ایجاد تنش‌ با کوریای شمالی شود.

اخیراً در پی توافق رهبر کوریای شمالی و رئیس‌جمهور کوریای جنوبی برای بازسازی روابط، خطوط تلفون اضطراری که یک سال قبل قطع شده بود، مجدداً بین دو همسایه برقرار شد.

طبق گزارش رویترز، رزمایش‌ها در شبه‌جزیره کره در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات بین کوریای شمالی و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده کاهش یافت به امید آن که واشنگتن بتواند در قبال کاهش تحریم‌ها، برنامه اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ را امحا کند. تاکنون وعده ایالات متحده برای کاهش تحریم‌های کوریای شمالی محقق نشده و مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از شکست دور دوم گفت‌وگوها بین کیم و ترامپ در سال ۲۰۱۹، به بن بست خورده و متوقف شده است.

از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا در جهان نیز بر برگزاری رزمایش‌های کوریای جنوبی و آمریکا تأثیر گذاشته و همپیمانان به جای برگزاری رزمایش‌های نظامی، بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری متمرکز شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟