برنامه‌ریزی بایدن برای اقتصاد آمریکا همزمان با تلاش ترامپ برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98510

به نقل از رویترز : در حالی که ترامپ ادعا‌های حقوقی خود را درباره انتخابات مطرح می‌کند، بایدن در حال برنامه‌ریزی برای اوضاع سلامت و اقتصاد آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری اطلس، خبرگزاری رویترز نوشت در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا آماده است تا دولت جدید را به دست بگیرد و برنامه ریزی برای احیای اقتصادی را که با شیوع کرونا، زمین گیر شده در دستور کار خود قرار دهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، قول داد که دادگاه‌ها را برای مشخص شدن نتایج واقعی انتخابات به چالش‌های طولانی مدت بکشد.

بایدن در  زادگاه خود ایالات دلاویر، در مورد طرح بازسازی اقتصادی خود سخنرانی خواهد کرد. با شیوع ویروس کرونا در این  آمریکا میلیون‌ها نفر شغل و درآمد خود را از دست دهند و ضربه‌ای مهلک به اقتصاد این کشور وارد شد. بایدن قول داده است که بحران سلامت را اولویت اصلی خود  قرار دهد.

مشاوران علمی بایدن در این هفته با شرکت‌های دارویی که  در حال تهیه واکسن برای مبارزه با  ویروس کرونا هستند دیدار خواهند کرد، یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور منتخب گفت: خود را برای چالش‌های بزرگ واکسیناسیون در سطح گسترده آماده می‌کنیم.

ترامپ، اما با ارسال یک توییت که شکست را می‌پذیرد، اما فقط عقب نشینی می‌کند مدتی بعد حرف خود را پس گرفت و گفت  هیچ چیز را قبول نمی‌کند و اتهامات خود را در مورد تقلب در انتخابات تکرار می‌کند.

او بعداً در توییتر قول داد که پرونده‌های بزرگی که نشانگر خلاف قانون اساسی انتخابات ۲۰۲۰ است را تشکیل دهد، حتی اگر تاکنون در چالش‌های قانونی خود در چندین ایالت پیشرفت نکرده است.

بیش از یک هفته پس از آنکه بایدن از سوی سازمان‌های خبری مهم بر اساس شمارش آرا  توسط ایالت‌های مختلف به عنوان پیروز اعلام شد، اداره خدمات عمومی هنوز وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب به رسمیت نشناخته است و این امر مانع دسترسی تیم وی به فضای اداری و بودجه دولت می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟