برق وارداتی ایران به هرات قطع می‌شود

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 116104

شرکت برق در هرات می‌گوید که ایران به دلیل کمبود انرژی برق در این کشور، برق وارداتی به هرات را برای دوشبانه‌روز قطع می‌کند.

در اعلامیه‌ای که امروز سه‌شنبه، ۱۵ سرطان از سوی شرکت برق هرات منتشر شده، آمده‌است، در گفتگویی که ریاست حوزه هرات برشنا با مسئولان انرژی کشور ایران داشته‌، تاکید شده که تلاش می‌گردد جریان برق وارداتی ایران در هرات پایدار بماند؛ اما در صورت بحران، لین ۱۳۲KV برای امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ سرطان) عموما قطع خواهد شد.

اعلامیه افزوده‌است که ساعت قطع برق هرات مشخص نیست؛ اما در صورت قطع، تاکید شده‌است که این خاموشی برای دو روز پایدار خواهد بود.

مسئولان این شرکت همچنین گفته‌اند که تلاش‌ها برای وصل شدن برق وارداتی ایران به هرات تنها از طرف شب جریان دارد؛ اما با توجه به مشکل جدی برق در ایران در حال حاضر امکان تأمین برق همه وقت وجود ندارد.

از سوی دیگر، مقام‌های ایرانی در صحبت با مسئولان شرکت برق افغانستان گفته‌اند که مشکلات کمبود انرژی در این کشور جدی است و در صورت کمبود انرژی، برق هرات قطع خواهد شد.

براساس معلومات شرکت برق در هرات، حدود ۷۰ درصد برق مورد نیاز این ولایت از طریق خط انتقال برق وارداتی ایران تأمین می‌شود و‌ با قطع برق، فعالیت ده‌ها کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی هرات مختل خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟