برای کنترل اعتراضات، میانمار توئیتر و اینستاگرام را فیلتر کرد

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106267

میانمار به دلیل کودتای نظامی در این کشور برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک را مسدود کرد.

کمی بعد از مسدود کردن فیسبوک، اکنون میانمار به اپراتور‌های تلفون همراه و ارائه دهندگان سرویس اینترنت در این کشور دستور داده است تا توئیتر و اینستاگرام که متعلق به فیسبوک هستند را هم مسدود کنند.

ارتش میانمار اوایل این هفته با کودتا قدرت را به دست گرفت و رهبر غیرنظامی میانمار، آنگ سان سوچی را به همراه دیگر مقامات دولتی بازداشت کرد. گزارش شده است که کاربران فیسبوک از این شبکه اجتماعی برای اعتراض به کودتای ارتش استفاده کرده اند و عکس‌هایی نمادینی از خود به اشتراک گذاشته اند که در حال سلام دادن با سه انگشت هستند، حرکت نمادینی که به معنای مقاومت تفسیر می‌شود.

شرکت مخابراتی نروژی تلنور (Telenor) که خدمات تلفون همراه را در میانمار ارائه می‌دهد، اواخر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه اپراتور‌های تلفون همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنت در میانمار، ۵ فوریه ۲۰۲۱ از وزارت حمل و نقل و ارتباطات میانمار (MoTC) بخشنامه‌ای دریافت کردند که در آن اعلام شده بود تا اطلاع ثانوی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام را مسدود کنند.

CNN گزارش داد، وزارت اطلاعات میانمار روز سه شنبه، یک روز پس از تصاحب قدرت توسط ارتش، بیانیه‌ای صادر کرد و به مردم دستور داد شایعات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند. در این بیانیه آمده است: “برخی از رسانه‌ها و مردم در حال انتشار شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی هستند که موجب تحریک مردم، برگزاری گردهمایی اعتراضی و ناآرامی می‌شود. ما می‌خواهیم مردم از انجام این گونه امور پرهیز کنند و مطابق با قوانین موجود با دولت همکاری کنند.”

ابراز نگرانی از فیلتر توییتر در میانمار

رافائل فرانکل مدیر سیاست عمومی فیسبوک در کشور‌های نوظهور (APAC)، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت “به شدت نگران دستور انسداد است” و از مقامات خواست که بلافاصله انسداد دسترسی را لغو کنند. فرانکل گفت: “در این زمان حساس، مردم میانمار نیاز به دسترسی به اطلاعات مهم دارند و باید بتوانند با عزیزانشان ارتباط برقرار کنند. “

سخنگوی توئیتر نیز ضمن ابراز نگرانی گفت که این دستور تعامل عمومی و حقوق مردم را تضعیف می‌کند. اینترنت باز به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان در معرض تهدیدقرار دارد. ما برای پایان دادن به توقیف و انسداد‌های مخرب تحت هدایت دولت ادامه خواهیم داد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟