برای مهار تهدیدات ایران به اسرائیل یک بمب بزرگ بدهید!

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118467

دنیس راس در موسسه مطالعاتی واشنگتن در آخرین گزارش خود در خصوص ایران، خواستار تقویت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی برای مهار ایران شده است.

نویسنده معتقد است برجام ایران را از دست‌یابی به سلاح اتمی بازنمی‌دارد و دولت بایدن باید راه دیگری برگزیند. او اذعان می‌کند که احیای برجام غنی‌سازی ۶۰ درصد و یا تولید فلز اورانیوم را متوقف خواهد کرد ولی نقص اصلی توافق یعنی بندهای غروب به جای خود باقی است. پس از آن هیچ محدودیتی در زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، تعداد یا انواع سانتریفیوژها یا حتی میزان مواد شکافت‌پذیر وجود ندارد.

این واقعیت که دولت بایدن امیدوار است به توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر برسد، نشان‌دهنده این است که توافق هسته‌ای کافی نیست. مشکل اینجاست که ایران به صراحت اعلام کرده است که هیچ علاقه‌ای به چنین معامله‌ای ندارد.

راس با استناد به مجعولات ادعایی رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود که سخن ایران مبنی بر عدم ساخت بمب، قابل اعتماد نیست و گزینه غیرنظامی که ایران همواره رد کرده «تاسیس یک صنعت هسته‌ای برای تولید برق با استفاده از سوختهای تأمین شده از خارج از کشور» بوده است.

به نوشته او، دولت بایدن باید فراتر از دست‌یابی به بمب، این روند که ایران در آستانه ساخت تسلیحات قرار بگیرد را نیز به عنوان خط قرمز اعلام کند. به‌زعم او ایران نباید توانمندی و امکاناتی در صنعت هسته‌ای داشته باشد که بتواند به واسطه آن در آستانه تولید تسلیحات قرار بگیرد.

 به نوشته وی، راه‌حل دیپلماتیک برای این امر، تمدید غروب‌های برجام برای ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر است. یک جایگزین بهتر، محدودیت‌های دائمی بر قابلیت‌های تولید اورانیوم غنی‌شده ایران و تعداد و انواع سانتریفیوژهاست.

او پیشنهاد می‌کند که در صورت رد این گزینه‌ها از سوی ایران، آمریکا بمب موسوم به GBU-57 را که یک بمب هدایت‌شونده و سنگرشکن ۱۴۰۰۰ کیلوگرمی است، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد. به ادعای راس، این بمب، قادر به نابودی تأسیسات زیرزمینی فردو نیز می‌باشد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟