برآورد چندین میلیارد یورویی هزینه بازسازی مناطق سیل زده در آلمان

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117097

وزیر کشور آلمان در بازدید از مناطق سیل زده در غرب آلمان هزینه بازسازی را چندین میلیارد یورو ارزیابی کرد که نیازمند زمان طولانی است.

وی دردیدار از منطقه ییلاقی آهر اعلام کرد: این یک وضعیت استثنایی است که ما تنها با تلاش های زیاد منطقه و یک تلاش بزرگ ملی می توانیم بر آن غلبه کنیم. وی همراه با وزیر کشاورزی و وزیر داخلی ایالت رایلند فالتز از این منطقه بازدید کرد.

زیهوفر اعلام کرد: برای ما این مسئله بسیار مهم است که اکنون نه تنها کلمات درستی بیابیم که حرف بزنیم بلکه آن را به عمل تبدیل کنیم. حالا مسئله کمک های سریع به آسیب دیدگان مطرح است.

وی تاکید کرد که بعد از آن مسئله بازسازی مناطق سیل زده مطرح است که میلیاردها یورو هزینه داشته و زمان زیادی می طلبد. دولت آلمان قرار است روز چهارشنبه در کابینه دولت ائتلافی در این باره تصمیم گیری کند.

زیهوفر انتقادهای اخیر به مدیریت بحران دولت را رد کرده و حمایت آلمان در برابر این گونه فجایع را خوب ارزیابی کرده و در عین حال گفت: دولت های فدرال، ایالتی و محلی باید به صورت مشترک درباره درس هایی که از مدیریت این بحران می توانند بگیرند فکر کنند.

وی انتقادها از خود درباره کنترل این فاجعه را نپذیرفته و اظهار داشت: برخی انتقادها که در حال حاضر ابراز می شود سخنوری های بی ارزش کاملا تبلیغاتی است. وی در عین حال اعلام کرد که بعد از مقابله با این بحران حاد باید روی فرآیندهای کنترل فاجعه کار شود.

در سیل ویرانگر اخیر در غرب آلمان حداقل ۱۶۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر در ایالات نوردراین- وست فالن، راینلند-فالتز و بایرن علیا خانه و کاشانه خود را از دست دادند و میزان خسارات مالی این سیل هم هنوز نامشخص است.

اپوزیسیون آلمان “هورست زیهوفر”، وزیر کشور آلمان را مسئول ابعاد گسترده خسارات انسانی این فاجعه دانسته‌اند.

“مایکل تویرر”، معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در آلمان انتقاد شدیدی به وزیر کشور آلمان وارد کرده و در این باره گفته است: این فاجعه تصویر یک شکست قابل توجه سیستمی را نشان می دهد که زیهوفر به عنوان وزیر کشور آلمان مسئول مستقیم آن است.

حزب چپ آلمان هم اعلام کرده که دولت هشدارها را جدی نگرفته و یا با تاکیدات لازم این هشدارها را به مسئولین مربوطه منتقل نکرد. یک مقام این حزب اپوزیسیون در آلمان اعلام کرد که این دو خطا غیر قابل بخشش و یک اشتباه جدی سیاسی است. یکی از مقامات این حزب اعلام کرد که با توجه به وسعت این فاجعه و سنگینی آن استعفای وزیر مربوطه (وزیر کشور) مناسب است.

سیل اخیر ویرانگر در غرب اروپا در حالی که این اتحادیه تمام تمرکز خود را به‌روی غلبه بر بحران کرونا گذاشته بود شوک بزرگی را به مقامات این اتحادیه وارد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم شمار تلفات سیل ویرانگر در اروپا را بیش از ۱۸۰ نفر عنوان کرده است.

به نوشته تسنیم، زیر آب رفتن جاده‌ها، مغازه‌ها و منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده آلمان، گل‌ولای شدید ناشی از آن و مفقود بودن ده‌ها نفر باعث شده است که مقام‌ها از احتمال افزایش تلفات خبر دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟