بایدن: هکر‌های روسی و اوکراینی دستورات پوتین را اجرا می‌کنند

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123814

رییس جمهور آمریکا گفت هکر‌های روسی و اوکراینی به تعهد خود در قبال ولادیمیر پوتین عمل می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز گذشته در بررسی پرونده دو هکر به نام‌های یوگنی پولیانین، شهروند روس و یاروسلاو واسینسکی، شهروند اوکراینی در زمینه اتهامات مربوط به جرایم سایبری گفت: این دو مجرم سایبری دقیقاً به تعهدات خود در قبال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه عمل کرده اند.

بایدن در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این باره گفت: در دیدار ماه ژوئن خود با رییس جمهور روسیه تاکید کردم که آمریکا صراحتاً پاسخ تمامی حملات سایبری را با قاطعیت خواهد داد.

در ادامه این بیانیه رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده که امروز واشنگتن آماده هر گونه پاسخگویی به این حملات سایبری است.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: یکی از باج افزار‌های حملات اخیر سایبری به نام یاروسلا واسینسکی از شهروندان اوکراینی در لهستان دستگیر شده و آمریکا در خواست تحویل این مجرم به مقام قضایی کشور را اعلام کرده است.

مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا نیز خبر دادند: آمریکا در روز‌های اخیر توانسته حدود ۶.۱ میلیون دالر در رابطه با برخی اپراتور‌های باج افزار روسی را ضبط کند.

طبق اتهاماتی که در دادگاه منطقه شمالی تگزاس تنظیم شده است، واسینسکی یک حمله باج افزاری در تعطیلات آخر هفته چهارم ژوییه به شرکت نرم افزاری کاسیا در فلوریدا انجام داد که حداکثر ۱۵۰۰ شرکت در سراسر جهان را درگیر کرد.

واسینسکی و یک تبعه روسی به نام یوگنی پولیانین از سوی آمریکا به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و توطئه برای پولشویی متهم شده اند. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این دو نفر برای نقشی که در حملات باج افزاری در آمریکا داشتند و یک صرافی رمزارز به نام چتکس برای تسهیل مبادلات مالی برای عوامل باج گیر، با تحریم‌هایی روبرو خواهند شد.

واسینسکی مسئول حمله باج افزاری ژوییه سال ۲۰۲۱ به شرکت کاسیا بوده که باعث اختلال قابل توجه شبکه‌های رایانه مشتریان کاسیا شد. این حمله سایبری یکی از گسترده‌ترین حملات باج افزاری با آلوده کردن نرم افزار ساخت کاسیا انجام گرفت. بسیاری از مشتریان کاسیا بلافاصله به رمزنگاری REvil آلوده شدند. برخی از آن‌ها باج را پرداخت کردند با این حال مقامات یک کلید رمزگشایی را به دست آورده و چند هفته بعد آن را توزیع کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟