بایدن خواستار گفتگو با ترامپ شد

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 97851

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن امتناع دونالد ترامپ از پذیرش پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را مایه شرمساری دانست و از آمادگی خود برای گفتگو با رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا روز سه شنبه در زادگاهش در ویلمینگتون ایالت دلاور ضمن ابراز تمایل به گفتگو با رئیس جمهوری کنونی این کشور اعلام کرد هیچ چیزی نمی‌تواند موجب کند شدن روند انتقال قدرت شود. حتی با وجود لجبازی و سرسختی ترامپ مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در ۲۰ ژانویه خارج از دسترس او برگزار خواهد شد.

رسانه‌های آمریکا امیدوار هستند جو بایدن تا ۲۶ نوامبر اسامی برخی از اعضای کابینه خود را منتشر کند. با وجودی که بایدن از سوی رسانه‌های آمریکا به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا معرفی شد و بسیاری از سران کشور‌های خارجی به او تبریک گفتند، ترامپ همچنان می‌گوید که در انتخابات تقلب صورت گرفته و انتقال قدرتی در کار نخواهد بود. ترامپ همچنان قاطع است که این انتخابات از او دزدیده شده و دعاوی گسترده‌ای را در ایالت‌های مختلف با هدف اجبار بازشماری و بازنگری در کل آرا پیگیری می‌کند. ترامپ معتقد است که انتخابات دستکاری شده و مردم آمریکا آن را نخواهند پذیرفت.

در همین راستا ستاد انتخاباتی ترامپ دادخواستی در ایالت میشیگان به منظور توقف تایید نتیجه انتخابات تا زمان بررسی قانونی بودن روند رای گیری و برگه‌های رای پستی ارائه کرد و عدم اعتماد به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را خواستار شد.

تیم جو بایدن، اما روز گذشته اعلام کرد اگر اداره خدمات عمومی دولت فدرال پیروزی نامزد آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به رسمیت نشناسد، به اقدام قانونی مبادرت خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟