بایدن: ترامپ در حفاظت از نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادگی مقابل روسیه بازمانده است

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88569

نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه، سال گذشته بابت حملات موفق علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در افغانستان پیشنهاد پول می‌داد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این اطلاعات به اطلاع دونالد ترامپ رسید اما او هیچ اقدامی برای تلافی انجام نداد.

در پی انتشار این گزارش، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ناکامی ترامپ بابت انجام اقدامی علیه روسیه انتقاد کرد.

جو بایدن در یک سخنرانی مجازی گفت: اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مساله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

بایدن با اشاره به رئیس‌جمهوری روسیه گفت: او نه تنها از تحریم یا تحمیل هرگونه پیامدی علیه روسیه بابت این نقض فاحش قوانین بین‌المللی ناکام مانده است، بلکه دونالد ترامپ همچنان به کمپین خجالت‌آور احترام و خوار کردن خود مقابل ولادیمیر پوتین ادامه می‌دهد.

جو بایدن متعهد شد در صورت انتخابات به عنوان رئیس‌جمهوری اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد. او گفت: اگر رئیس‌جمهوری شوم، تردید نکنید که با ولادیمیر پوتین برخورد می‌شود و ما بهای سنگینی روی دست روسیه می‌گذاریم.

گفتنی است که کاخ سفید اعلام کرده است که رئیس‌جمهوری آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داد، اطلاع نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟