بازگشت فضاپیمای محرمانه چینی پس از ۲۷۶ روز به زمین

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 137835

رسانه دولتی چین گزارش داد: یک فضاپیمای آزمایشی چینی پس از ۲۷۶ روز ماندن در مدار، روز دوشنبه به زمین بازگشت.

به نقل از رویترز؛ در یک مأموریت برجسته برای «آزمایش فناوری های فضایی قابل استفاده مجدد» در چین، فضاپیمایی که چین اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرده، به زمین بازگشت.

به گزارش رسانه های دولتی، فضاپیمای بدون خدمه روز دوشنبه طبق برنامه به مرکز پرتاب جیوچوان در شمال غربی چین بازگشت.

هیچ جزئیاتی در مورد اینکه این فضاپیما چه بود، چه فناوری هایی در آن آزمایش شده، در چه ارتفاعی پرواز کرد و مدارهای آن از زمان پرتابش در اوایل آگوست ۲۰۲۲ به کجا بوده، ارائه نشده است. تصاویری از فضاپیما نیز هنوز برای عموم منتشر نشده است.

رسانه های دولتی گزارش دادند که این آزمایش یک پیشرفت مهم در تحقیقات چین در مورد فناوری فضاپیماهای قابل استفاده مجدد است که راه راحت تر و ارزان تری را برای انجام ماموریت های فضایی آینده ارائه می دهد.

در سال ۲۰۲۱، چیزی که احتمالاً یک فضاپیمای مشابه بود، به لبه فضا پرواز کرد و در همان روز در مأموریتی که تا حد زیادی مخفی نگه داشته شد، به زمین بازگشت. طبق گفته پیمانکار فضایی اصلی چین در آن زمان، این هواپیما به صورت “افقی” روی زمین فرود آمد.

مفسران در رسانه های اجتماعی چین حدس می زنند که پکن در حال توسعه یک فضاپیما مانند بویینگ X-37B نیروی هوایی ایالات متحده است، یک هواپیمای فضایی مستقل که می تواند سال ها در مدار بماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟