بازدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از موسسه ویروس‌شناسی ووهان

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106049

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در چارچوب تحقیقات خود درباره منشأ ویروس کرونا، وارد موسسه ویروس‌شناسی شهر ووهان چین شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، موسسه ویروس شناسی ووهان چند آزمایشگاه با امنیت بالا است که پژوهشگران در آن‌ها روی ویروس کرونا کار می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، این موسسه را متهم کرد که منشأ شیوع ویروس کرونا و عامل ایجاد همه گیری در جهان است. اتهامی که پکن به شدت آن را رد کرده است.

پیتر دازاک، یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هنگام ورود به این موسسه گفت: «تیم ده نفره کارشناسان یک روز بسیار پرباری را انتظار دارند و همانطور که می‌دانیم در نظر دارند همه سوالاتی را که باید، بپرسند.»

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت بسیار حساس است مخصوصا برای مقامات چین که در پی آن هستند تا هر گونه مسئولیتی را در مورد آغاز همه گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ از خود دور کند و حتی نشان دهد که این ویروس ممکن است وارد این کشور شده باشد.

در مقابل، پکن بر موفقیت خود در زمینه مهار همه گیری و تولید واکسن‌ها که به چند کشور صادر شده است، تاکید دارد.

یک سال طول کشید تا چین به بازدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از این کشور مجوز بدهد. گروه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه گذشته از قرنطینه ۱۴ روزه در ووهان چین خارج شدند و تحقیقات خود را در مورد منشأ ویروس کرونا در چین آغاز کردند. بسیاری از تحلیلگران تردید دارند که این کارشناسان بین المللی پس از چنین تأخیری بتوانند سرنخ‌های آشکاری را در مورد آغاز همه گیری پیدا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟