بازداشت ۱۲۰ نفر به خاطر خاموشی چراغ سر دروازه‌‌ خانه‌هایشان در مزار شریف!

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 133981

منابع در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ می‌گویند طالبان ۱۲۰ نفر از ساکنان این شهر را به‌دلیل این‌که چراغ سر دروازه‌ خانه‌های‌شان خاموش بوده، بازداشت و برای ساعاتی زندانی کرده‌اند.

دست‌کم هشت نفر از این افراد امروز (دوشنبه، ۹ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که شب‌هنگام توسط نیروهای طالبان بازداشت و یک شب را در سرای زندانی بوده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان شماری از ساکنان جاده اول و دوم منطقه‌ی دشت‌ شور از مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر مزار شریف را بازداشت کرده‌اند.

یکی از منابع به شرط افشا نشدن اسم‌اش می‌گوید: «ساعت هشت شب، بیش از صد نفر را از کوچه‌ها جمع‌آوری کردند. زیر یک هنگر بردند و تا صبح در هوای سرد زندانی کردند.»

یکی از افراد بازداشت‌شده می‌گوید که به‌دلیل مشکلات مالی، توانایی پرداخت هزینه برق را نداشته و برشنا برق خانه‌اش را قطع کرده است.

این فرد گفت: «مدت شش روز می‌شود که برق من از سوی برشنا قطع شده، اما طالبان به حرفم گوش نکردند، گفتند که چرا چراغ کوچه‌ی خود را خاموش کرده‌ای.»

افراد بازداشت‌شده می‌گویند که طالبان پس از رهایی از هر نفر ۱۰۰ افغانی گرفته‌اند.

طالبان در حالی این افراد را به‌دلیل خاموش بودن چراغ سر دروازه‌ خانه‌های‌شان بازداشت و زندانی کرده‌اند که در روزهای اخیر برشنا کارزار قطع لین مقروضین برق را در بلخ آغاز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟