بازداشت بیش از ۲۰ غیرنظامی در دایکندی توسط طالبان

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134838

منابع محلی در ولسوالی اشترلی ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان در جریان چند روز اخیر، بیش از ۲۰ نفر را از روستاهای مختلف این ولسوالی بازداشت کرده‌اند.

به گزارش اطلاعات روز، یکی از ساکنان اشترلی که خواست نام‌اش در خبر ذکر نشود به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان تنها روز جمعه (۱۸ قوس) ۱۶ نفر را بازداشت کرده‌ و از آنان سلاح خواسته‌اند.

او افزود: «طالبان به این افراد گفته‌اند که وابستگان تان در نظام پیشین کارکرده‌اند و در مقابل ما در نقاط مختلف جنگیده‌اند، حالا باید سلاح و مهمات بپردازند.»

به‌گفته‌ی این منبع، افرا بازداشت‌شده دکاندار، آموزگار، متنفذ قومی و افراد عوام جامعه هستند. آنان باشندگان روستاهای قوچنقی، تگاب، نوجوک و شیخ‌میران هستند.

در فهرستی که در اختیار روزنامه اطلاعات قرار گرفته، دیده می‌شود که طالبان در جریان یک هفته‌ی اخیر بیش از ۲۰ غیرنظامی را در اشترلی بازداشت کرده و برخی از آنان را پس از تحویل سلاح آزاد کرده‌اند.

شکیب (نام مستعار) یکی از باشندگان اشترلی گفت که کندک ارتش طالبان که اخیرا در این ولسوالی جابه‌جا شد‏ه‌اند، همه‌روزه وظیفه‌ی‌شان بازداشت و آزار و‌اذیت مردم است.

به‌گفته‌ی او، این‌گونه برخورد طالبان باعث ایجاد وحشت در میان باشندگان ولسوالی اشترلی شده است.

طی چند هفته‌ی اخیر فشار طالبان در نقاط مختلف دایکندی بر مردم افزایش یافته است.

طی روزهای اخیر ۱۶ خانواده و نُه نفر دیگر بدون خانواده از روستاهای «نرمگ» و «میانه‎قل» مرکز ولایت دایکندی به دلایل تهدید و ترس از طالبان مجبور به کوچ شده‌اند.

طالبان همچنین در اوایل ماه جاری بر روستای سیوک-شیبر مرکز دایکندی حمله کرده و هشت غیرنظامی، از جمله سه کودک را تیرباران کرده‌اند. طالبان این افراد را «بغاوتگر» خوانده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟