باج ۳۵ میلیارد دالری «ترامپ» از عراق

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74566

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در واکنش به مصوبه اخیر پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان این کشور از عراق، خواستار دریافت ۳۵ میلیارد دالر از بغداد شده است.

به دنبال این مصوبه پارلمان عراق، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد، در صورتی که عراق، نظامیان آمریکایی را اخراج کند، باید غرامتی بالغ بر ۳۵ میلیارد دالر به ایالات متحده پرداخت نماید.

وی هفته گذشته در مصاحبه با “فاکس‌نیوز” هشدار داد، در صورتیکه عراق، نظامیان آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی که ایالات متحده در این کشور کرده را بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند.!

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چگونه قصد دارد از عراق غرامت دریافت کند، گفت: ما در حال حاضر مبالغ زیادی از پول آنها را در اختیار داریم. ما ۳۵ میلیارد دالر از پول آنها را در حال حاضر در حسابی داریم و من فکر می‌کنم آنها با پرداخت این مبلغ موافقت کنند. فکر می‌کنم که آنها با پرداخت پول موافقت کنند در غیر اینصورت ما در آنجا می‌مانیم.

گفتنی است، پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن جنرال قاسم سلیمانی فرمانده ارشد ایرانی در ۱۳ جدی، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌های ایالات متحده با ایران شد.

پارلمان عراق نیز در ۱۵جدی با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به اخراج تمامی نیروهای خارجی به ویژه تروریست های آمریکایی از عراق رای داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟