اینترپل، نام گلمراد حلیم اف را از فهرست افراد تحت تعقیب این سازمان حذف کرد

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 26569

رسانه‌های تاجیک از حذف اسم «گلمراد حلیم اف» نظامی برجسته فراری تاجیکستان و عضو ارشد داعش از فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل خبر دادند.

پولیس بین الملل (اینترپل) در اقدامی اسم «گلمراد حلیم اف» نظامی سابق وزارت داخله تاجیکستان که سال 2015 به گروه تروریستی داعش پیوسته بود را از فهرست رسمی خود حذف کرد.

در فهرست اینترپل در کنار حلیم اف نام ده ها جوان دیگر تاجیک به اتهام اقدامات تروریستی و تشکیل سازمان های جنایی ثبت شده تحت پیگرد قرار داشت اما در بخش وب سایت رسمی اینترپل در قسمت «تاجیکستان» اسم این نظامی فراری حذف شده است.

وزارت داخله تاجیکستان در رابطه به این موضوع عنوان کرد: حلیم اف هنوز تحت پیگرد قرار دارد و مشخص نیست که چر اینترپل اسم  وی را از وب سایت رسمی خود خارج کرده است.

به گفته این منبع، اسم، عکس و اتهامات حلیم اف در وب سایت رسمی وزارت داخله تاجیکستان قرار دارد و تا زمان بازداشت و یا تائید مرگ وی همچنان باقی خواهد ماند.

به گفته یک نماینده در نهاد اینترپل تاجیکستان، ناپدید شدن نام ده ها جنگجوی تاجیک از جمله اسم حلیم اف از لیست پلیس بین المللی غیر ممکن است، چون همه آنها همچنان تحت پیگرد قرار دارند و کشته شدن و یا بازداشت آنها به طور مشخص تایید نشده است.

این نماینده اینترپل علت ناپدید شدن اسم این متهمین از لیست پلیس بین‌المللی را مشکل فنی عنوان کرد.

سال گذشته مقامات امنیتی تاجیک عنوان کردند که پلیس بین المللی 342 شهروند این کشور را تحت پیگرد قرار داده است که 275 نفر آنها به عضویت در گروه های افراطی و تروریستی متهم هستند.

حلیم اف در تاریخ 27 می سال 2015 و یک ماه پس از ناپدید شدن در نواری ویدئویی از پیوستن خود به داعش خبر داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟