ایران صدور ویزای تجاری برای شهروندان افغانستان را از سرگرفت

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84085

صدور ویزا برای رانندگان، صنعت‌گران، تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از اول ثور از سر گرفته شده است.

سفارت ایران در کابل اعلام کرد که در راستای اجرای تصمیمات دولتی اتخاذ شده در خصوص صدور «ویزای ورود و ترانزیت» برخی مشاغل خاص اتباع  کشور‌های همسایه همچون رانندگان، صنعت‌گران، تجار و سرمایه‌گذاران، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از تاریخ ۱ / ۲ / ۱۳۹۹ اقدام به از سرگیری صدور ویزا برای مشاغل مذکور نموده‌اند.

شایان ذکر است، صدور رواید «زمینی» صرفا برای رانندگان کامیون‌های حمل بار است اما برای بازرگانان، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران، روادید «هوایی» صادر می‌گردد. همچنین صدور هرگونه روادید منوط به انجام آزمایش، تست کرونا و داشتن گواهی سلامت معتبر از سوی مراکز درمانی، صحی مورد تایید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان می‌باشد.

همچنین به هنگام ورود به جمهوری اسلامی ایران، تیم‌های پزشکی مستقر در مرز، کنترل‌های بهداشتی مانند اکسرینینگ (غربالگری) و درستی گواهی سلامت صادره شده افراد را اجرا خواهند نمود.

داشتن پاسپورت تجارت، پیشه تجارت و جواز بازرگانی معتبر به همراه ارائه معرفی نامه جهت تجار و بازرگان از سوی دفتر وابسته بازرگانی سفارت (در کابل) الزامی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟