ایران: در نقطه شناسایی طالبان قرار نداریم

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 126243

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی گفت که ایران در نقطه شناسایی طالبان قرار ندارد.

«سعید خطیب‌زاده» گفت: ما امروز در نقطه شناسایی طالبان قرار نداریم؛ مولفه‌ها و مشخصه‌هایی که می‌تواند به دولت جدید در افغانستان بینجامد گفته شد و شناسایی چیزی است که هیات حاکمه سرپرستی افغانستان باید آن را به دست بیاورد.

وی گفت: مشخصه‌های این دولت باید به گونه‌ای باشد که در مسیر آینده با ثبات و همراه با صلح افغانستان باشد. ایران در چارچوب سیاست حسن همسایگی و روابط خویشاوندی با مردم افغانستان تمام تلاش خود را خواهد کرد که آینده افغانستان متفاوت از امروز باشد.

خطیب‌زاده گفت: وضعیت امروز مردم افغانستان دغدغه بسیار بزرگ ایران است. در این شرایط به دلیل حکمرانی غلط و تجاوزهای آمریکا به این جغرافیای عزیز شاهد هستیم که ۸۰ درصد مردم افغانستان امروز زیر خط فقر به سر می‌برند و وضعیت نابسامان سوخت، مواد اولیه و دارو تمامی دغدغه ایران بوده است و سفر هیأت افغانستان به تهران در چارچوب این دغدغه بوده است که افغانستان را از این شرایط خارج کند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان شام روز شنبه (۱۸ جدی) در راس هیاتی به تهران سفر کرد. 

متقی دیروز یکشنبه با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کرد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که در این دیدار پیرامون مسائل اقتصادی دوجانبه و مسائل امنیتی گفتگوهای مثبت و سازنده ای انجام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟