ایران به دادستانی اوکراین در پرونده بوئینگ سرنگون شده، دسترسی می‌دهد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114359

ایران وعده داد دسترسی به پرونده بوئینگ سرنگون شده را برای دادستانی اوکراین ایجاد کند.

به نقل از اسپوتنیک، معاون دادستان کل اوکراین، گوندوز ممدوف گفت که تهران به دنبال نتایج مذاکرات منظم با کیف در مورد پرونده بوئینگ سرنگون شده اوکراینی قول داد که تحقیقات اوکراین را برای دسترسی به پرونده در دادگاه ایران فراهم کند.

پیش از این در کیف، سومین دور مذاکرات در مورد تحقیق درباره سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به پایان رسید. پیشتر کانادا، سوئد، اوکراین و انگلیس ادعاهایی را در رابطه با سقوط هواپیما به ایران ارسال کردند. آنها تهران را به بی عملی و نقض قوانین بین المللی متهم کردند و همچنین تعدادی از خواسته ها از جمله اعتراف به اقدامات غیرقانونی و شرح کامل شرایط منجر به سقوط هواپیما، اطمینان از شفافیت تحقیقات جنایی و منصفانه را مطرح کردند. جبران خسارت مادی و معنوی. ایران اتهامات را نمی پذیرد و خواسته ها را نمی پذیرد. پس از مذاکرات، ایران آمادگی خود را برای پرداخت ۱۵۰،۰۰۰ دالر به خانواده های اوکراینی که در این سانحه جان باختند اعلام کرد.

ممدوف روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: ایران وعده داده است که تحقیقات اوکراین را به پرونده پرونده در دادگاه تهران و همچنین اطلاعات مربوط به صلاحیت جرم و میزان مسئولیت ارائه خواهد داد.

به گفته وی، تهران هنوز رسما شروع جلسه دادرسی در این پرونده را تأیید نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟