رئیس مجلس ایران در دیدار با سفیر افغانستان:

ایران بر گفتگوهای بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان تاکید دارد

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 99537

«محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با «عبدالغفور لیوال»، سفیر افغانستان در ایران با ابراز تاسف از وقایع تروریستی اخیر در کابل گفت: ایران بر گفتگوهای بین الافغانی و به دور از فشار کشورهای ثالث و با محوریت دولت قانونی افغانستان تاکید دارد.

قالیباف بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تاکید کرد و با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات دوجانبه گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین کننده و تسهیل کننده ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.

«عبدالغفور لیوال»، سفیر افغانستان در ایران نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تشکر دولت و ملت افغانستان بابت حمایت های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان و استقرار دولت قانونی این کشور از سیاست های ایران در میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.

سفیر افغانستان در ایران همچنین  با اشاره با شیوع ویروس کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد و گفت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟