ایجاد کمیته مشترک میان طالبان و پاکستان برای رفع تنشهای مرزی

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 134960

کاردار سفارت افغانستان در پاکستان از ایجاد یک کمیته برای از میان برداشتن مشکلات مرزی میان حکومت سرپرست افغانستان و پاکستان خبرمی دهد.

به نقل از طلوع نیوز، پس از درگیری‌های اخیر میان نیروهای طالبان با مرزبانان پاکستانی در منطقه سپین بولدک – چمن، اکنون این دیپلومات رژیم طالبان می‌گوید که از این پس تمامی مشکلات مرزی میان دو طرف از سوی همین کمیته بررسی خواهد شد.

سردار احمد شکیب، کاردار سفارت طالبان در پاکستان، گفت: «در هر دو طرف که در هر منطقه تشنج ایجاد می‌شود، باید از طریق تفاهم و گفت‌گو حل شود و از هر دو طرف کمیته جور شده است برای حل مشکلات.»

احمد شکیب آمار می‌دهد که بیش از دو هزارو پانصد تن از مهاجران افغانستان در پاکستان در بند بسر می‌برند و برای آزادی آنان با وزارت خارجه پاکستان گفت‌وگو کرده است.

سردار احمد شکیب، کاردار سفارت طالبان در پاکستان، گفت: «سه، چهار ماه می‌شود که مهاجران افغان بازداشت می‌شوند و به زندان می‌اندازند تعدادشان به دو هزار می‌رسد که زنان، اطفال و مریضان نیز شامل این زندانیان می‌شود و افراد کلان سن در زندان از بین رفته اند.»

درگیری‌ها میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی در گذرگاه سپین بولدک چمن و ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا به روز پنج‌شنبه سومین درگیری مرزی میان افغانستان و پاکستان در یک ماه پسین بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟