اگر این جنرال هزاره می‌بود؟

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 89261

زورگویی و بهانه‌جویی علیه هزاره‌ها به یک اصل تبدیل شده است، لذا سلطانزوی که خودش طیاره را دزدیده و به پاکستان برده بود، در یک مناظره تلویزیونی، طاهر زهیر را به خاطر به کاربردن واژه فارسی «مجلس نمایندگان» به جای واژه پشتوی «ولسی‌جرگه»، تلویحا مزدور ایران خواند و گفت که از قم یاد گرفته‌ای آمده برای ما قلقله نکن. اما خودش که عملا و آشکارا مزدور پاکستان است، هیچ عیبی ندارد.

تصویر زیر مربوط به برید جنرال محمد عثمان جانباز؛ قوماندان امنیه سابق پکتیا و قوماندان فعلی میدان هوایی بین‌المللی کابل است که با دو مقام پاکستانی (نماینده پارلمان و عضو ارشد جنبش تحفظ پشتون‌ها) گرفته شده و آن را با افتخار در توییتر خود شریک نموده است و هیچ کسی هم چیزی نمی‌گوید.

حال شما فرض کنید که اگر خدای‌نخواسته کدام جنرال و یا حتی سرباز هزاره با مقامات ایرانی و … عکس می‌گرفتند و آن را در فیسبوک یا توییتر خود نشر می‌کردند، چه غوغایی بر پا می‌شد، حتما او را مزدور گفته خانه‌نشین می‌کردند.

نوت: کسی با یک عکس گرفتن با مقامات کشور همسایه، مزدور نمی‌شود، فقط خواستم بگویم که تفاوت در کجاست که برای یکی عکس‌گرفتن با مقامات کشور همسایه افتخار است و برای دیگری مزدوری به شمار می‌رود؟.

محمد نسیم جعفری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟