اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن درجنگ روسیه و اوکراین ناراضی هستند

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130940

نظرسنجی ایپسوس – ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از نحوه مدیریت جو بایدن در خصوص روسیه و اوکراین ناراضی هستند.

به نقل از خبرگزاری تاس، براساس این نظرسنجی که یکشنبه منتشر شد، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص روسیه و اوکراین را تایید می‌کنند اما ۵۲ درصد ناراضی بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۳۷ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن در حوزه احیای اقتصادی را تایید می‌کنند، در حالی که تعداد کمتری از پاسخ‌دهندگان از مدیریت او در حوزه تورم و قیمت بنزین رضایت دارند و میزان آن به ترتیب ۲۸ درصد و ۲۷ درصد شد.

در همین حال ۲۱ درصد گفتند که تورم مهمترین مساله درباره شرکت آنها در انتخابات کنگره در نوامبر است و به دنبال آن ۱۹ درصد بحث اقتصاد، ۱۷ درصد خشونت مرتبط با سلاح و ۱۲ درصد به مساله قوانین مرتبط با سقط جنین اشاره کردند.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز – ایپسوس در سوم و چهارم ژوئن در میان ۵۴۰ بزرگسال آمریکایی انجام شد.

عملکرد بایدن در میان طرفداران خودش در حزب دموکرات بهتر بود و ۵۶ درصد دموکرات‌ها مدیریت تورمی او ۵۱ درصد مدیریت او در بحث قیمت بنزین را تایید کردند.

۳۷ درصد گفتند که مدیریت رئیس جمهوری آمریکا در حوزه بهبود اقتصادی را تایید کردند و این رقم در چند ماه گذشته نسبتا ثابت مانده است؛ گرچه این نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی نسبت به یک سال گذشته است. در ژوئیه ۲۰۲۱، ۵۳ درصد کار بایدن در زمینه بهبود اقتصادی را تایید کردند. دیدگاه رای‌دهندگان نسبت به عملکرد بایدن همگی منفی نبود و ۵۶ درصد واکنش کرونایی او را مورد تایید قرار دادند.

میزان رضایت مردمی از بایدن از اوت گذشته و به دنبال خروج پرهمهمه نظامیان آمریکایی از افغانستان، به طور مداوم پایین مانده است.

در اواخر مه، بایدن با کمترین میزان رضایت مردمی که ۳۶ درصد را نشان می‌داد، مواجه شد. این آمارها با اندکی افزایش به ۴۲ درصد از افرادی رسید که عملکرد او در جایگاه ریاست جمهوری را تایید کردند. تازه‌ترین آمارها از میزان رضایت مردمی، نشان‌دهنده تاثیر مستقیم اقتصادی بر مصرف‌کنندگان آمریکایی از قیمت‌های بنزین و موادغذایی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟