اَبَرتوفان «رای» فلیپینی‌ها را مجبور به ترک خانه هایشان کرد

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 125282

اَبَرتوفان «رای» که امروز در سواحل شرقی فیلیپین به وقوع پیوست، باران‌های سیل آسا و سیل عظیمی را در سراسر مجمع الجزایر به همراه داشت.

توفان صبح امروز فیلیپین به سرعت شدت گرفت و از یک توفان به یک ابرتوفان تبدیل شد. سرعت این توفان بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

ده‌ها هزار نفر در حال حاضر خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند. از اوایل این هفته، تدابیر مقابله با این توفان آغاز شد. طی هفته جاری این کشور شاهد بارش‌های شدید بوده است. در مرکز استان میسامیس شرقی، رودخانه طغیان کرد و خیابان‌ها و خانه‌ها را با آب گل آلود پر کرد. انتظار می‌رود خسارات این توفان افزایش یابد و مناطق مرکزی و جنوبی کشور را در بر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی فیلیپین، بیش از ۲۶۰۰ نفر از شامگاه چهارشنبه در استان سوریگائو خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند. عکس‌های سوریگائو نشان می‌دهد که یک مجموعه ورزشی به مرکز اسکان تبدیل شده است. بیش از ۴۵ هزار نفر نیز به پناهگاه‌های دولتی در منطقه ویسایاس شرقی منتقل شده اند.

بزرگترین نگرانی مقامات فیلیپینی درباره شهر‌های کوچکتر ساحلی است که ماهیگیران و جمعیت فقیرتری را در خود جای داده اند. اداره معادن و علوم زمین فیلیپین از مقامات محلی خواسته است تا طرح‌های تخلیه منازل را آماده کنند. هزاران روستا در مسیر پیش بینی شده توفان در معرض خطر سیل و رانش زمین قرار دارند و خاک منطقه از بارندگی شدید اشباع شده و ناپایدار است. در جریان این توفان، خطوط هوایی، ده‌ها پرواز را لغو کرده‌اند و هزاران نفر نیز در بنادر سرگردان هستند.

سازمان‌های بشردوستانه و آژانس‌های امدادی نیز در محل حضور دارند و با مقامات محلی برای آماده‌سازی و کمک به تخلیه همکاری می‌کنند. تیم‌های صلیب سرخ فیلیپین در سراسر سواحل شرقی پراکنده شده‌اند و به سازماندهی تیم‌های کمک‌های اولیه، غذا و آب و لوازمی مانند پتو و تجهیزات ایمنی کمک می‌کنند.

اَبَرتوفان رای پانزدهمین توفانی سال جاری فیلیپین است که خسارات فراوانی را به بار آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟