انفجار در نزدیکی پایگاه غیرقانونی آمریکا در دیرالزور سوریه

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128320
پایگاه آمریگا

منابع غربی در سوریه امروز (یکشنبه) از وقوع یک انفجار مهیب در پایگاه نظامیان آمریکا در بزرگترین میدان‌های نفتی سوریه در شمال شرق این کشور خبر دادند. بر اساس گزارش این منابع امروز (یکشنبه) یک انفجار مهیب در منطقه مسکونی متصل به پایگاه غیرقانونی تاسیس شده توسط نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق سوریه به وقوع پیوست.

بنابر گزارش خبرگزاری سما، این پنجمین باری است که پایگاه نظامی العمر نیرو‌های اشغالگر آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی مورد هدف قرار می‌گیرد. این انفجار پس از حملات و سوزاندن خانه‌ها در حومه شرقی دیرالزور رخ داد که توسط افراد مسلح وابسته به نظامیان اشغالگر آمریکا علیه اعضای قبایل عرب انجام شد.

مقادیر نفتی که از میادین اشغالی سوریه از سوی نظامیان آمریکایی سرقت می‌شود، حدود ۳ میلیون بشکه از مواد خام استخراج شده از میادین استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور برآورد می‌شود.

نظامیان آمریکا به مشارکت در تجارت نفت دزدیده شده که از سرزمین‌های اشغالی در شمال شرق سوریه غارت می‌شود، ادامه می‌دهند و افسران و سربازان آن در سازماندهی صادرات نفت سوریه از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی در شمال و شمال شرق سوریه به سمت بازار‌های اطراف فعال هستند.

در سال‌های اخیر نیروی هوایی روسیه کاروان‌های نفت سرقتی سوریه که از میادین شرق سوریه غارت می‌شده را منهدم کرده اند.

شایان ذکر است نظامیان اشغالگر ارتش تروریستی آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم داعش در این مناطق حضور دارند و نفت سوریه را از میدان نفتی العمر غارت می‌کنند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ماه گذشته نوشت منابع محلی و شاهدان عینی در «رمیلان» به دمشق اطلاع داده‌اند که نظامیان اشغالگر آمریکا با همکاری قسد (نیرو‌های دموکراتیک کُرد سوری) در حال احداث یک پالایشگاه با ظرفیت ۳ هزار بشکه در روز در «میدان نفتی رمیلان» هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟