انصار الله یمن: سفر بایدن به عربستان به ضرر امنیت منطقه است

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131718

جنبش انصارالله یمن سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را محکوم و تأکید کرد که این سفر در راستای تلاش برای عادی سازی روابط بین ریاض و اسرائیل است.

به نقل از شبکه خبری المیادین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و عربستان را محکوم و اعلام کرد: این سفر به نفع آمریکا و اسرائیل و به ضرر امنیت و ثبات منطقه است. این سفر در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل است که خیانت به فلسطین و مسئله آن است.

در این بیانیه آمده است: پیامدهای عادی سازی روابط برای امنیت همان نظام‌هایی که دست به این اقدام زده‌اند خطرناک است. این نظام‌ها خود را از ملت‌ها و فلسطین دور کرده‌اند و با این کار تنها خواری نصیبشان می‌شود.

در این بیانیه تأکید شده است: هدف از این سفر عادی سازی روابط عربستان با دشمن صهیونیستی علیه امت و ملت‌های آن است. ریاض حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای دشمن اسرائیلی به عنوان یکی از اقدامات عادی سازی روابط گشوده است. اگر اقدامی به صورت جدی برای مقابله با تحرکات نظام عربستان و بقیه نظام‌های مزدور اتخاذ نشود این اقدامات شتاب زده درباره عادی سازی روابط خطری برای تمام ملت‌هاست.

انصارالله یمن از ملت‌های عربی و اسلامی خواست این سفر و نتایج فاجعه بار آن را محکوم و با تمام تحرکات نظام‌های مزدور جنایتکار و تمام اقدامات عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کنند.

انصارالله یمن همچنین اعلام کرد که از تمام مبارزان در فلسطین و آزادگان منطقه و محور مقاومت برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از چهارشنبه سفری را به اراضی اشغالی و عربستان آغاز کرد. وی جمعه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟