انصارالله: پول عربستان و امارات چشمان سازمان ملل را کور کرده

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131214

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که پول‌های عربستان و امارات، سازمان ملل و فرستاده ویژه آن به یمن را کور کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) در پیامی توییتری نوشت: پول‌های عربستان و امارات، سازمان ملل و فرستاده ویژه آن به یمن را کور و رویکرد انسانی در یمن را نابود کرده است.

القحوم در ادامه نوشت، سازمان ملل و فرستاده ویژه آن رویکرد برابری میان قربانی و جلاد را در پیش گرفته‌اند.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله در ادامه نوشت: دشمن آمریکایی-عربستانی-اماراتی در طول هشت سال جنگ مستمر و بدون توقف، آشکارا مشکلات و جنایات انجام شده در حق یمنی‌ها را نادیده گرفت.

روز سه‌شنبه هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده بود که در مرحله آتی با دولت مستعفی یمن و انصارالله در راستای تضمین اجرا و تقویت تمامی بندهای آتش‌بس انسانی اعلام شده در یمن شامل بازگشایی مسیرها در تعز و آغاز مذاکراتی درباره حوزه‌های اقتصادی و امنیتی همکاری خواهد کرد.

گروندبرگ در تاریخ دوم ژوئن، موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس انسانی جاری در یمن به مدت دو ماه دیگر را اعلام کرد.

آتش‌بس یاد شده شامل توقف عملیات‌های نظامی زمینی، دریایی و هوایی در داخل یمن و از مرزها و تسهیل ورود ۱۸ فروند کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده در غرب یمن، صدور مجوز انجام دو پرواز در هر هفته از مبدأ فرودگاه بین‌المللی صنعاء و به مقصد آن و نیز برگزاری نشستی میان طرف‌های یمنی جهت توافق درباره بازگشایی راه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها برای تسهیل رفت‌وآمد افراد در یمن است.

یمن از بیش از هفت سال قبل تا امروز شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای جنبش مردمی انصارالله از یک سو و ارتش دولت مستعفی یمن مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان است و طبق گزارش نوامبر گذشته سازمان ملل، در نتیجه این درگیری ۳۷۷ هزار تن جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد از این افراد مستقیما هدف قرار گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟