انستیتوت صلح امریکا: تصامیم اشتباه از سوی طالبان خود آنها را آسیب می‌زند

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 139144

انستیتوت صلح امریکا در گزارش تازه‌ای گفته که طالبان در یک سال گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر چندین گام اشتباه برداشتند که در درازمدت به توانایی آنها برای حکومت و انسجام داخلی شان آسیب می‌رساند.

این گزارش افزوده که این اقدامات طالبان به گونۀ مستقیم تاثیر مخربی بر مردم افغانستان و غیرمستقیم بر کمک‌های بشردوستانه به آنان خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که تا اکنون در برابر ممنوعیت‌های طالبان تنها سازمان‌ها و نهادهای مختلف واکنش نشان دادند و آنرا محکوم کردند، اما در سال‌های آینده می‌تواند کاهش کمک‌ها بشری به افغانستان را در پی داشته باشد.

انستیتوت صلح امریکا افزوده که بودجۀ تقاضا شده از سوی سازمان ملل متحد برای ارائۀ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سال ۲۰۲۳، ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

این انستیتوت در گزارش اضافه کرده که باید طالبان تغییرات در پالیسی‌هایشان ایجاد کنند و در مقابل سازمان‌های کمک کننده در توزیع کمک‌ها بیشتر توجه کنند تا اکثریت مردم از آن مستفید شوند.

گفتنی است طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان محدودیت‌های زیادی بر زنان وضع کرد؛ منع کار و تحصیل از محدودیت‌های عمده این گروه بر زنان کشور است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟