انتقاد نماینده دموکرات از اظهارات پمپئو درباره دولت دوم ترامپ

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 97925

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از اظهارات مایک پمپئو در خصوص انتقال نرم قدرت به دولت ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس پرس به نقل از پایگاه خبری هیل، یک مقام ارشد دموکرات که بر امور خارجه نظارت دارد، روز سه شنبه از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، انتقاد کرد.

 این نماینده گفت: او (پمپئو) «ادعا‌های دروغ» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در مورد تقلب در انتخابات، تقویت می‌کند.

الیوت انگل، نماینده دموکرات از ایالت نیویورک و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت: پمپئو با حملات بی اساس و خطرناک، مشروعیت انتخابات هفته گذشته را زیر سؤال می‌برد.

انگل در بیانیه‌ای گفت: در واقع، همه مقامات دولت باید ادعا‌های دروغین خود را در مورد تقلب در انتخابات کنار بگذارند و [اداره خدمات عمومی] باید بودجه و حمایت لازم را برای انتقال نرم که از امنیت ملی ما حفاظت می‌کند، آزاد کند.

او اظهار کرد که وزارت امور خارجه اکنون باید شرایط را برای انتقال به دولت بایدن آماده کند.

پمپئو اوایل روز سه شنبه در طی یک جلسه مطبوعاتی در وزارت امور خارجه گفت: «انتقال نرم به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.»

این دیپلمات ارشد همچنین با بیان این که «ما می‌خواهیم همه آراء را شمرده شوند» نشان داد که او نتایج انتخابات را باور ندارد.

بایدن روز شنبه برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، اما ترامپ از پذیرفتن نتیجه انتخابات امتناع ورزید و جنگ‌های حقوقی متعددی را به اتهام تقلب آغاز کرد و جلوی آزاد شدن منابع فیزیکی و مالی را که برای دولت جدید در نظر گرفته شده است، گرفت.

بسیاری از متحدان جمهوری خواه رئیس جمهور فعلی از پیگیری قانونی ترامپ برای تحقیق در مورد تقلب حمایت کرده، اما گفته اند بعید است که نتیجه انتخابات تغییر کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟