انتقاد ترامپ از سیاست‌های بایدن در برابر تل‌آویو

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112713

در پی تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، دونالد ترامپ به انتقاد از سیاست خارجی جو بایدن پرداخت و آن را عامل دامن زدن به ناآرامی‌ها خواند.

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که از طریق کمیته اقدام سیاسی خود منتشر کرد، از سیاست‌های خارجی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

او در این بیانیه مدعی شد: زمانیکه من در دفتر ریاست جمهوری بودم، ما به عنوان ریاست جمهوری صلح شناخته می‌شدیم، زیرا دشمنان اسرائیل می‌دانستند که آمریکا با قدرت کنار اسرائیل ایستاده است و هرکس به اسرائیل حمله کند، سریعا مجازات خواهد شد.

ترامپ این اظهارات ادعایی را درحالی بیان کرد که بر اساس برخی گزارش‌ها در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک ساختمان ۱۲ طبقه تخریب و پس از آن سیلی از راکت بر فراز آسمان اراضی اشغالی ازجمله در نزدیکی تل آویو مشاهده شد.

او اذعان کرد: در دوره ریاست جمهوری بایدن جهان خشن‌تر و بی ثبات‌تر می‌شود، زیرا ضعف بایدن و عدم حمایت او از اسرائیل به شکل‌گیری یک سری حملات به متحدان ما منجر می‌شود.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا باید همواره کنار اسرائیل بایستد، مدعی شد: فلسطینیان باید به خشونت، ترور و حملات راکتی خود خاتمه دهند و بایدن باید آشکارا بیان کند که آمریکا همواره با تمام قدرت از اسرائیل حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سابق به عنوان میانجی به نهایی شدن پیمان (موسوم به) آبراهام میان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین کمک کرد. دولت ترامپ سفارت آمریکا را نیز از تل آویو به قدس منتقل کرد، اقدامی که با انتقاد گسترده رهبران جهان مواجه شد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید، درست پیش از انتشار بیانیه ترامپ به خبرنگاران گفت: بایدن در جریان امور قرار می‌گیرد. مقامات آمریکا با صراحت درباره نگرانی‌های موجود در ارتباط با اخراج خانواده‌های فلسطینی از شرق قدس که باعث به راه افتادن اعتراض‌های گسترده در چند هفته اخیر شده، با سران تل آویو گفتگو کرده‌اند.

ساکی افزود: ما حملات راکتی اخیر حماس و دیگر گروه‌های تروریستی از جمله به قدس را محکوم می‌کنیم. ما همچنین افراطی گرایی در هر دو جامعه را که به خشونت‌ها دامن می‌زند، محکوم می‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که رئیس جمهور و گروه او همچنان به پیگیری اوضاع برای اجرای دیپلماسی، گفتگو و تنش زدایی و حفاظت از غیر نظامیان ادامه می‌دهند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟