امیرخان متقی بار دیگر به پاکستان رفت

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 125297

امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به پاکستان رفت. این در حالی است که او چندی پیش نیز طی سفری چند روزه به اسلام آباد رفته بود.

احمدالله وثیق؛ معاون سخنگوی طالبان پیش‌تر در توییتی نوشته‌بود که سرپرست وزارت خارجه، امروز شنبه، ۲۷ قوس عازم پاکستان می‌شود.

به گفته وثیق، امیرخان متقی به نمایندگی از حکومت طالبان در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی «دعوت شده‌است».

قرار است هفدهمین نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار افغانستان به میزبانی دولت پاکستان روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ قوس (۱۸ و ۱۹ دسامبر) در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

پیش از این، شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان گفته بود که پاکستان جهان را متقاعد می‌کند که افغانستان را رها نکند؛ زیرا ادامه وضعیت جاری، افغانستان را بی‌ثبات و فضا را برای تروریست‌ها ایجاد خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان گفته‌است: «بحث آتی سازمان همکاری اسلامی (OIC) در پاکستان نیز بر افغانستان متمرکز است، به ویژه بحران انسانی شدیدی که در پی تسلط طالبان بر کابل ایجاد شده‌است.»

او گفت که کنفرانس OIC فرصتی برای حکومت موقت افغانستان خواهد بود تا نگرانی‌های جهان را از بین ببرد.

او تاکید کرده‌است که «این کنفرانس یک دستور کار دارد: بحران انسانی در افغانستان».

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفته که حکومت فراگیر، حمایت از حقوق زنان و فضا ندادن به تروریست‌ها به نفع افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟