امریکا ۴ شهروند افغانستان را به اتهام همکاری به داعش تحریم کرد

  • انتشار: ۲ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 124345

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که نام‌های چهار شهروند افغانستان را به اتهام همکاری با شاخه خراسان گروه داعش در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌است.

در یک اعلامیه وزارت خزانه‌داری امریکا آمده که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت نام‌های سلطان عزیز اعظم، ثناالله غفاری، عصمت‌الله خالوزی و مولوی رجب را به اتهام همکاری با شاخه خراسان گروه تروریستی داعش در فهرست تحریم‌ها جا داده و این افراد به عنوان تروریست جهانی شناخته می‌شوند.

ثناء الله غفاری که به نام شهاب المهاجر نیز معروف است، از ماه می ۲۰۲۰ میلادی به این سو، شاخه خراسان داعش را در افغانستان رهبری می کند.

بر اساس معلومات استخباراتی امریکا که در اوایل سال روان میلادی باسازمان ملل متحد شریک ساخته شد، غفاری عملیات خود را از بیرون کابل سازماندهی می‌کند و تندروان این گروه در اطراف کابل شبکه های مخفی را ایجاد کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از عصمت الله خالوزی به عنوان تمویل کننده عمده مالی داعش‌-خراسان یاد کرده‌است.

در اعلامیه آمده‌است: «خالوزی ماموریت‌هایی را برای رهبری داعش‌ خراسان انجام داده است و شرایط را برای جنگجویان خارجی مساعد کرده تا جنگ در افغانستان و منطقه را گسترش دهند.»

بر اساس اعلام این وزارت، او اخیرا پول را از ترکیه انتقال داده و قبل از آن در امارات متحده عربی از طریق فروش مجدد اموال قیمتی،‌ برای داعش‌ خراسان پول فراهم می‌کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان تحرکات گروه داعش در شماری از ولایت‌های کشور افزایش یافته است. این گروه تاکنون سه حمله مرگبار در کابل، یک حمله در پروان و حملات دیگری در ننگرهار، کنر، قندوز و قندهار انجام داده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟