امریکا راه های تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان را جستجو می‌کند

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 125432

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که کشورش در جستجوی تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان است.

پرایس درنشست هفته گی خود با خبرنگاران گفته که امریکا تلاش می‌کند تا راه‌های خلاقانه‌ای را برای کمک به مردم افغانستان پیدا کند.

او گفت، می‌پذیرد که افغانستان در حال حاضر با بحران انسانی روبه رو است، اما تأکید کرد که این وضعیت پیش از خروج امریکا نیز وجود داشت، اما اخیراً حادتر شده است. او خشک‌سالی مداوم و جنگ‌های متوالی را از عوامل این وضعیت توصیف کرد.

به گفته او، امریکا بزرگترین ارائه‌کننده کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است؛ اما به تنهایی قادر نیست که از بحران انسانی در این کشور جلوگیری کند. 

او خاطرنشان کرد که باید همه کشورها و به خصوص کشورهای نزدیک و منطقه به افغانستان کمک کند، اما از کشور خاصی نام نبرد.

ند پرایس همچنین به مجوزهای عمومی که از سوی وزارت مالیه امریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان صادر شده است، نیز اشاره کرد و افزود که کشورش از کمک به افغانستان حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در مورد برنامه تخلیه از افغانستان نیز گفت که هیچ ضرب‌الاجلی برای پایان آن وجود ندارد و امریکا شهروندان، متحدانش و افراد آسیب‌پذیر را از افغانستان خارج می‌کند.

در این نشست خبری در مورد دارایی‌های بانک مرکزی که در امریکا مسدود شده است، سخنی گفته نشد. طالبان و برخی از کشورها خواستار آزادی این داریی‌ها شده‌اند.

نهادهای امدادرسان بسیاری از وقوع فاجعه انسانی در زمستان پیش‌رو در کشور هشدار داده‌اند. طبق گزارش‌های نهادهای مسوول، بیش از نیمی از مردم افغانستان با کمبود غذا مواجه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟