امریکا دوره اقامت پناهجویان افغان را تمدید می‌کند

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 136861

منابع گزارش داده‌اند که ایالات متحده دوره اقامت پناهجویان افغان در این کشور را برای دو سال دیگر تمدید خواهد کرد.

بربنیاد گزارش‌ها، حکومت امریکا قصد دارد مجوز اقامت و کار ده‌ها هزار افغان را که پس از تسلط طالبان به امریکا برده شدند، برای دو سال دیگر تمدید کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که تلاش‌های کنگره امریکا برای حل دایمی وضعیت مهاجرت کسانی که دو سال پیش همزمان با روی کار آمدن طالبان از این کشور گریخته‌اند بی‌نتیجه مانده است.

آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام دولت امریکا که نخواستند نام‌شان فاش شود نوشته که پناهندگان واجد شرایط به زودی قادر خواهند بود مجوز کار موقت و معافیت از اخراج را برای دو سال دیگر تمدید کنند. این مجوز ابتدا در سال ۲۰۲۱ صادر شده بود که سال پیش تمدید شد.

این یک راه حل موقتی برای ۷۶ هزار افغان است که در روزهای سقوط دولت قبلی افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی کشور را ترک کردند. بسیاری از آنان با مقام‌های امریکایی همکاری کرده بودند.

برنامه تمدید مجوز این پناهندگان ابتدا توسط شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس گزارش شد و قرار است در ادامه هفته جاری به طور رسمی اعلام شود.

در همین حال، اداره مهاجرت و شهروندی امریکا گفته است که برای این پناهندگان افغان پنج مرکز پشتیبانی در سراسر ایالات متحده ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند درخواست‌های تجدید اقامت شان را به اداره مهاجرت ارسال کنند و به خدمات حقوقی و وکیل دسترسی داشته باشند.

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی امریکا به تلویزیون سی‌بی‌اس همچنین گفته که این وزارت در تلاش است تا به این افغان‌ها اطلاعات و راهنمایی‌های لازم در مورد درخواست تمدید اقامت «در اسرع وقت» ارائه شود.

او افزوده که وزارت امنیت داخلی در جستجوی یافتن منابع پشتیبانی و کمک به این پناهندگان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟