امرالله صالح و دادگاهی کردن آزادی بیان

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 79159
امرالله صالح،

معرفی ۳۹ نفر از منتقدین خود در شبکه های اجتماعی توسط امرالله صالح هنوز مورد بحث است. ازآنهآیی که سارنوال برای تحقیق جلب نموده بر میآید که اتهام آنها استعمال “شرم نداشتن” از مواضع قبلی وی در برابر اشرف غنی و مقایسه آن با مواضع کنونی وی بوده.

در آخرین انعکاس سازمان عفو بین‌الملل در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که از ” ارجاع ۴۰ نفر به دادستانی کل افغانستان به دلیل پست‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی در مورد امرالله صالح به شدت نگران است”. این نهاد افزوده که ” هیچ کسی نباید بخاطر استفاده صلح آمیز از حق آزادی بیان، با انتقام جویی مواجه شود”.

” انتقام جویی” ؟ سازمان عفو بین المللی به نکته خوبی اشاره کرده. همه میدانند که اینها در آینده نزدیک، با تمام شعارهای شان، برای حفظ یک یا دو چوکی گذشتهای دردناکی در برابر طالبان خواهند داشت. ترساندن منتقدین و رعب و هراس ایجاد کردن از حالا بکار گرفته میشود و از انتقام جویی حرف میزند. وی مرد عمل است، تهدیدهایش را عملی میکند.

یادتان هست چندی قبل وی چنین نوشته بود : ” هیچگاه کسی را تشویق به استفاده از الفاظ رکیک در برابر دیگران نکرده‌ام. بنابرین کسانی را که به من دشنام می‌فرستند نمی‌توانم فراموش کنم. هرگز. از انتقاد سالم و سازنده استقبال کرده و می‌کنم. اما دشنام و دشنام دهنده را فراموش نمی‌توانم. این بخش از حافظه‌ام بسیار قوی است و تکنالوژی نیز به این قوت افزوده است. شک نکنید. گاهی حافظه قوی موجب بیم است.”

آری از وی بیم داشته باشید. حتا کلمه شرم برای جناب عالی ناسزا به حریم شخصی محسوب میشود.

دکتر کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟