امارات بزودی جای عربستان را در بهره برداری از بازار سودان بدست می آورد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 27338

این منبع که خواستار عدم افشای نامش شده همچنین افزود که دیداری که رئیس جمهور سودان چند ماه قبل از امارات داشت بی اندازه مهم بود به گونه ای که دولت سودان توافق نامه های مهمی را در تمامی زمینه های اقتصادی و سیاسی و نظامی با امارات متحده عربی امضا کرد.
وی گفت که امارات می کوشد 70 میلیارد دلار در زیرساخت های نظامی سودان سرمایه گذاری کند که شامل ایجاد پایگاه های اطلاعاتی و فرودگاه های نظامی در ساحل دریای سرخ و در مرز با جزیره حلایب می شود.

 

این منبع اضافه کرد که وزارت خارجه امارات خواهد کوشید با مذاکره با سیاستمدارانی در داخل کاخ سفید و کنگره آمریکا تحریم های اعمالی علیه سودان برداشته شود تا در مقابل 160 هزار هکتار از زمین های قابل کشت در سودان برای 90 سال در اختیار امارات قرار گیرد.
بر طبق گفته های این منبع، دو کشور توافق کرده اند که سودان یازده هزار سرباز تعلیم دیده در اختیار نیروهای دریایی و هوایی امارات بگذارد.
وی در پایان گفت که امارات مهم ترین شریک اقتصادی و سیاسی و نظامی سودان خواهد شد و جای عربستان را در پنج سال آینده از میان شرکای استراتژیک سودان خواهد گرفت و کنترل بازار آفریقای شمالی را با داشتن تسلط بر دریای سرخ بدست خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟