افغانستان و مساله قدس

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 86422
قدس

ما بنا به قاعده اخوت که هدایت صریح قرآن عظیم الشان مان می باشد وهمچنین بر اساس سفارش موکد پیامبر رحمت”ص” که فرمودند: کسی که صبح کرد و نسبت به امور مسلمانان اهتمام نورزید از ما نیست؛ نسبت به همه مومنین و مسلمانان تحت ظلم و استعمار، حساس بوده و احساس مسئولیت و همدردی می کنیم اما مساله قدس در اولویت مسایل ما قرار دارد.

قدس قبله اول اسلام بوده و در قرآن به قدسیت آن اشاره گردیده و خداوند متعال اطراف آنرا مبارک گردانیده در شب معراج قبل از عروج، پیامبر خاتم النبیین”ص” را از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر داد. ( سوره اسرا)

روز جهانی قدس توسط امام خمینی رح اساس گذاشته شد تا اسرائیل را به عنوان یک “جهتِ شوم” تا زمان نابودی اش معرفی کند. روح الله موسوی خمینی نه تنها به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، بلکه یکی از مراجع بزرگ شیعی بوده و شیعیان جهان این سفارش و هدایت انقلابی ایشان را محترم شمرده و آنرا سرلوحه برنامه های عقیدتی و سیاسی خود قرار داده اند.

یهود در قرآن به عنوان قومی لجوج، معاند، سرکش و تقلب کار معرفی شده است. آنها از ابتدای بعثت پیامبر “ص” تا حال در مواقع ضعف بصورت غیرمستقیم و در مواقع قدرت بصورت مستقیم با اسلام و شریعت اسلامی و اهل بیت علیهم السلام سر عناد و محاربه داشته و از آن دست بر نخواهند داشت.

انگلیس و بعدها امریکا با فهم اینکه تمدن شرق و اسلام، بنا به ثروت زمینی و شریعت قرآنی میراث دار زمین خواهند بود اسرائیل را به عنوان شعبه ای از وزارت دفاع خود در گلوگاه تمدن اسلامی ایجاد کردند. امروزه اسرائیل به بهانه حفظ و توسعه جغرافیای خود به تخریب اسلام و جوامع اسلامی کمر بسته و برنامه های شیطنت آلود استخباراتی خود را تا برندازی و مهندسی حکومت های عربی پیش می برد. شکاف بین مسلمانان و مذاهب، ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه نتیجه مطالعه و تحقیق در اتاق های فکر یهود است که افغانستان یکی از محورهای آن می باشد.

مبارزه با طاغوت بعد از توحیدباوری، یکی از دستورهای مکرر خداوند متعال است. اسرائیل خود مرتبه ای از طاغوت ستمگر بوده که با دیگر طاغوت ها و فرعون های امروزی بلاهای بیشماری بر سر جهان اسلام آورده اند.

یاسرمحسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟