افغانستان عضویت سازمان اقتصادی پیکو را کسب کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 114344

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که او در سفرش به پاکستان توانسته عضویت سازمان اقتصادی بین‌الپارلمانی پیکو را برای کشور کسب کند.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز دوشنبه (۱۷ جوزا) این مجلس گفت: ” افغانستان با امضای منشور پیکو به طور رسمی عضویت دایمی این سازمان را به دست آورد و همچنین قرار شد که سومین نشست پیکو سال آینده در کابل برگزار گردد.”

رحمانی افزود، او هفته گذشته بنا به دعوت رسمی رییس پارلمان پاکستان در دومین مجمع سازمان اقتصادی پیکو، شرکت کرده بود.

به گفته رحمانی در این نشست سه روزه، روئسای پارلمان‌های کشورهای جمهوری ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و تاجکستان نیز اشتراک کرده بودند و راجع به همکاری‌های اقتصادی و اتصال منطقه‌ای بحث‌های اساسی و مفید صورت گرفته‌است.

او یادآور شد که در این نشست، در رابطه به نقش پارلمانها در افزایش تجارت و اتصال منطقه، تاثیرات شیوع کوید ۱۹ بر تطبیق اهداف توسعه پایدار در منطقه و پیشرفت گردشگری برای توسعه و فقر زدایی نیز گفتگو شده است.

رحمانی همچنین خاطر نشان کرد که در حاشیه دومین نشست پیکو با روئسای پارلمانی‌های جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری ازبکستان و وزیر امور خارجه پاکستان در رابطه به تقویت روابط دیپلماسی پارلمانی، دیدارهای جداگانه نیز داشته است.

سازمان اقتصادی پیکو به تازگی میان ۷ کشور منطقه ایجاد شده است. ایران، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، اوزبیکستان، آذربایجان و قیرغزستان عضو این سازمان اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟