افشای حقایقی تازه درباره ترامپ در کتاب رییس دفتر سابق کاخ سفید

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124908

به نقل از بیزینس اینسایدر، مارک میدوز، رییس دفتر سابق کاخ سفید در کتاب خاطرات خود با عنوان “رییسِ رییس” می گوید هرگز ندیده بود که دونالد ترامپ به اندازه زمانی که دادگاه عالی آمریکا درخواست برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال  ۲۰۲۰ را رد کرد مایوس و ناامید باشد. 

ایالت جمهوری خواه تگزاس پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اقدام به شکایت به دلیل وجود تقلب در سایر ایالت ها کرده بود. در این طرح تگزاس خواستار لغو نتایج در ایالت‌های بزرگ از جمله پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان و جورجیا به دلیل وقوع گسترده تقلب شده بود. این پرونده شکایت از سوی ترامپ، ۱۸ دادستان کل جمهوری خواه و همچنین اکثریت جمهوری خواهان کنگره مورد حمایت قرار گرفته بود.

ولی دادگاه عالی در دستوری مختصر در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد به این شکایت رسیدگی نخواهد کرد.

میدوز کتابش در این باره نوشت: فکر نمی‌کنم از زمانی که در اواخر دسامبر وارد کاخ سفید شدم، ترامپ را به این شدت مایوس دیده باشم.

در این کتاب آمده که دونالد ترامپ هرگز فکر نمی‌کرد دادگاه فدرال به شکایت وی در جهت رسیدگی به روند انتخابات در برخی ایالت‌ها رسیدگی نکند و این امر موجب سرخوردگی و یاس شدید وی شده است.

ترامپ چند لحظه قبل از اعلام نظر دادگاه درباره شکایات وی درباره انتخابات در تگزاس توئیت کرده بود: ما در پرونده تگزاس مداخله خواهیم کرد. این موضوع بزرگی است. ما به پیروزی نیاز داریم.

اما شکایت ترامپ برای رسیدگی به روند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری توسط قانونگذاران آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت و در نهایت رد شد. میدوز در کتاب اخیر خود از نحوه برخورد مراجع قضایی آمریکا با شکایت و درخواست رسیدگی ترامپ در روند انتخابات ریاست جمهوری اظهار تاسف کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟